Formación del Profesorado de ESO, Bachi., FP y Enseñanza de Idiomas (2009) |
Asignaturas |
ADQUISICIÓN Y ENSEÑANZA DE LENGUAS EXTRANJERAS |
Contenidos |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2023_24 |
Asignatura | ADQUISICIÓN Y ENSEÑANZA DE LENGUAS EXTRANJERAS | Código | 11605135 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 2º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
3 | Obligatoria | Primer | AN |
Competencias | Objetivos de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
tema | Subtema |
1. Introduction | 1.1 1.1 Popular beliefs 1.2 Defining the Field 1.3 Key issues in SLA |
2. Development of an L2 | 2.1 Order and sequence of acquisition 2.2 L2 phonology, lexicon, and pragmatics 2.3 Learner variability |
3. Personal differences | 3.1 Intelligence 3.2 Aptitude 3.3 Motivation 3.4 Learning styles 3.5 Personality 3.6 Age |
4. The role of L1 | 4.1 L1 transfer 4.2 Influential factors |
5. Input and interaction | 5.1 Input: interactive and non-interactive 5.2 Negotiation strategies and corrective feedback 5.3 Output and noticing |
6. Cognitive and social aspects of SLA | 6.1 Acquisition Framework 6.2 Social theories: acculturation, socialization, identity 6.3 Mediation and ZPD |
7. Explicit and implicit instruction | 7.1 Expliciit and implicit comparison 7.2 Deductive and inductive approaches |