Formación del Profesorado de ESO, Bachi., FP y Enseñanza de Idiomas (2009) |
Asignaturas |
APRENDIZAJE Y ENSEÑANZA DE LENGUAS EXTRANJERAS |
Evaluación |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2023_24 |
Asignatura | APRENDIZAJE Y ENSEÑANZA DE LENGUAS EXTRANJERAS | Código | 11605139 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 2º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
10 | Obligatoria | Primer | AN |
Competencias | Objetivos de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
descripción | Peso | ||
Debates | - Content - Participation |
2% 2% |
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria | - Content - Participation |
2% 2% |
|
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria | - Content - Participation |
2% 2% |
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprendizaje basado en problemas | - Content - Participation |
2% 2% |
|
Presentaciones/exposiciones | - Content - Language - Delivery |
10% 10% 5% |
|
Trabajos | - Content - Language - Organization |
20% 10% 5% |
|
Foros de discusión | - Content - Participation |
2% 2% |
|
Prácticas a través de TIC | - Content - Language - Participation |
10% 5% 5% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria | |||
An update of the information about, assessment, contents, planning, methodologies, and personalized attention will be provided on the first day of class. 80% de ASISTENCIA OBLIGATORIA A CLASE (según Normativa del Máster del Profesorado) para poder optar a aprobar la asignatura 1a Convocatòria (Juny) 1. Curriculum-related aspects in EFL teaching - Maria Riera (with Alba Escriu & Elisenda Hernández) - 18h/70h = 25.71% --> +/-26% of final grade -- 50% Written assignment - 35% Oral presentation - 15% Participation 2. Methodology of EFL teaching - Cristina Bates - 20h/70h = 28.57% --> +/-28% of final grade -- 60% Teaching analysis and reflection - 40% Mini activity3. Classroom management and materials in EFL teaching - Fernando Romeu - 16h/70h = 22.86% --> +/-23% of final grade -- 05% Attendance, reading class notes, tutorials and resources - 15% Posting and replying to forum posts - 20% Quiz completion - 25% Assignment: Material creation using ICT - 35% Final assignment 4. Pronunciation in EFL teaching - Maria Riera - 16h/70h = 22.86% --> +/-23% of final grade -- 40% Classwork (20% Content - 20% Participation) - 60% Assignments (20% Written - 20% Oral - 20% Quizzes/Tests) 2ª Convocatòria (Setembre) 40% 4 assignments (1 for each part of the course)30% 4 tests (1 for each part of the course)30% 4 oral presentations (1 for each part of the course) |