Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009) |
Assignatures |
COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN LLENGUA I LITERATURA CATALANA |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN LLENGUA I LITERATURA CATALANA | Codi | 11605140 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
Aloy, Josep Maria, La literatura infantil i juvenil catalana a final del segle XX, L’Arc, Barcelona, 1999 Bordons, Glòria i Anna Díaz-Plaja (coord.), Ensenyar literatura a secundària: formant lectors crítics, motivats i cultes, Graó, Barcelona, 2004 Camps, Anna i Teresa Colomer (coord.), L’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i la literatura en l’educació secundària, ICE-UB/Horsori, Barcelona, 1998 Institut d'Estudis Catalans, Proposta per a un estàndard oral de la llengua catalana I. Fonètica, Institut d'Estudis Catalans, Barcelona, 1990 Institut d’Estudis Catalans, Proposta per a un estàndard oral de la llengua catalana II. Morfologia, Institut d’Estudis Catalans, Barcelona, 1992 Institut d’Estudis Catalans, Diccionari de la llengua catalana, 2a ed. (DIEC2), Institut d’Estudis Catalans - Edicions 62 - Enciclopèdia Catalana, Barcelona, 2007 Institut d'Estudis Catalans, Gramàtica de la llengua catalana, Institut d'Estudis Catalans, Barcelona, 2016 Institut d'Estudis Catalans, Gramàtica essencial de la llengua catalana, Institut d'Estudis Catalans, Barcelona, 2018 Institut d’Estudis Catalans, Gramàtica bàsica i d’ús de la llengua catalana, Institut d'Estudis Catalans, Barcelona, 2019 |
Complementària |
Bordons, Glòria (coord.), Poesia i educació: d’Internet a l’aula, Graó, Barcelona, 2009 Camps, Anna (coord.), Didàctica de la llengua catalana i la literatura, Graó, Barcelona, 2011 Colomer, Teresa (coord.), Lectures adolescents, Graó, Barcelona, 2008 Cuenca Ordinyana, Maria Josep, Sintaxi catalana, UOC, Barcelona, 2003 Dolz, Joaquim i Bernard Schneuwly, Per a un ensenyament de l’oral, IIFV – PAM, Barcelona, 2006 Ginebra, Jordi, La nova normativa de l’Institut d’Estudis Catalans. Guia pràctica, Publicacions URV, Tarragona, 2017 Gràcia, Lluïsa, Llengua i immigració: la influència de la primera llengua en l'adquisició del català com a segona llengua, Eumo, Vic, 2009 Institut d'Estudis Catalans, Ortografia catalana, Institut d'Estudis Catalans, Barcelona, 2017 Mestres, Josep M., Joan Costa, Mireia Oliva i Ricard Fité, Manual d’estil. La redacció i l’edició de textos, Eumo Editorial – Associació de Mestres Rosa Sensat – Universitat de Barcelona – Universitat Pompeu F, Vic – Barcelona, 2009 (4a ed.) Montes, Graciela, La frontera indómita: en torno a la construcción y defensa del espacio poético, Fondo de Cultura Económica, México, 1999 Nogué, Neus, La nova normativa a la butxaca, Publicacions de l’Abadia de Montserrat, Barcelona, 2018 Payrató, Lluís, Pragmàtica, discurs i llengua oral: Introducció a l’anàlisi funcional de textos, UOC, Barcelona, 2010 (2a ed.) Pérez Saldanya, Manuel, Manuel Sifre Gómez i Júlia Todolí Cervera, Morfologia Catalana, UOC, Barcelona, 2004 Pujol, Josep M. i Joan Solà, Ortotipografia. Manual de l’editor, l’autoeditor i el dissenyador gràfic, Columna, Barcelona, 2000 (3a ed.) Sagalà Trilla, Daniel, Programació didàctica de llengua catalana i literatura: Tants caps tants barrets!, Bubok Publishing S.L., Madrid, 2013 Vila, Ignasi, Carina Siqués i Teresa Roig, Llengua, escola i immigració: un debat obert, Graó, Barcelona, 2006 |