2023_24
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
 Assignatures
  APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LES LLENGÜES I LITERATURA CATALANA I ESPANYOLA
   Continguts
Tema Subtema
1. Ensenyament-aprenentatge de la Llengua Catalana. 1.1. APRENDRE I ENSENYAR LLENGUA I LITERATURA A L’AULA
1.1.1. De la literatura a la llengua i de la llengua a la literatura
1.1.2. Recursos per treballar la llengua i la literatura en contextos digitals

1.2. APLICACIONS DIDÀCTIQUES DEL CÒMIC
1.2.1. El còmic com a eina pedagògica a l’aula
1.2.2. La millora de l’expressió oral, de l’expressió escrita i de l’escriptura

2. Ensenyament-aprenentatge de la Literatura Catalana 2.1.LA LITERATURA POPULAR COM A FONT DE RECURSOS EDUCATIUS
2.1.1. Les possibilitats didàctiques de les rondalles
2.1.2. Treballar (i jugar) amb la llengua

2.2. LA RUTA LITERÀRIA COM A EINA PER A L’EDUCACIÓ
2.2.1. Tipologia de rutes i propostes didàctiques

2.3. USOS DIDÀCTICS DEL CINEMA
2.3.1. Les adaptacions cinematogràfiques de la literatura catalana
2.3.2. El cinema com a recurs a l’aula: més enllà de l’adaptació

3. Ensenyament-aprenentatge de la Llengua Espanyola 3.1. FONAMENTS DE DIDÀCTICA DE LA LLENGUA
3.1.1. Antecedents
3.1.2. Emergència de la didàctica de la llengua
3.1.3. Objecte de la didàctica de la llengua
3.2. CURRÍCULUM OFICIAL, PROGRAMACIÓ I AVALUACIÓ
3.2.1. Elements del currículum: Competències, dimensions i continguts
3.2.2. Programació: Seqüència d'objectius i continguts
3.2.3. Avaluació: Tipus i instruments

3.3. ENSENYAMENT/APRENENTATGE DE LA GRAMÀTICA
3.3.1. Què ensenyar?
3.3.2. Com ensenyar-ho?
3.3.3. Per què ensenyar-ho?

3.4. ENSENYAMENT/APRENENTATGE DEL LÈXIC
3.4.1. Adquisició del vocabulari
3.4.2. Didàctica del lèxic

3.5. COMPRENSIÓ I EXPRESSIÓ ORAL
3.5.1. Continguts
3.5.2. Estratègies per al desenvolupament de la competència oral

3.6. COMPRENSIÓ I EXPRESSIÓ ESCRITA
3.6.1. Llegir per aprendre
3.6.2. Complexitat del procés d'escriptura
4. Ensenyament-aprenentatge de la Literatura Espanyola 4.1. QUIN TIPUS DE PROFESSOR VULL SER?
4.1.1. Presentació de lassignatura.
4.1.2. Reflexions a partir de situacions.

4.2. MOTIVAR PER ENSENYAR LITERATURA?
4.2.1. Ensenyar Literatura des de les emocions.
4.2.2. Lacte de llegir.
4.2.3. Cap a l'acte de crear.

4.3. CURRÍCULUMS, LLIBRES DE TEXT, LECTURES PRESCRIPTIVES

4.4 TIPUS DE CLASSES PER A L'EDUCACIÓ LITERÀRIA I LES TIC
4.4.1. Algunes orientacions.
4.4.2. Ensenyar Literatura avui.

4.5. AVALUAR
4.5.1. Criteris d'avaluació.
4.5.2. Tipus d'exàmens.

4.6. COMPORTAMENTS DISRUPTIUS I PI.