Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009) |
Assignatures |
APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LES LLENGÜES I LITERATURA CATALANA I ESPANYOLA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LES LLENGÜES I LITERATURA CATALANA I ESPANYOLA | Codi | 11605142 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
10 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Ensenyament-aprenentatge de la Llengua Catalana. | 1.1. APRENDRE I ENSENYAR LLENGUA I LITERATURA A L’AULA 1.1.1. De la literatura a la llengua i de la llengua a la literatura 1.1.2. Recursos per treballar la llengua i la literatura en contextos digitals 1.2. APLICACIONS DIDÀCTIQUES DEL CÒMIC 1.2.1. El còmic com a eina pedagògica a l’aula 1.2.2. La millora de l’expressió oral, de l’expressió escrita i de l’escriptura |
2. Ensenyament-aprenentatge de la Literatura Catalana | 2.1.LA LITERATURA POPULAR COM A FONT DE RECURSOS EDUCATIUS 2.1.1. Les possibilitats didàctiques de les rondalles 2.1.2. Treballar (i jugar) amb la llengua 2.2. LA RUTA LITERÀRIA COM A EINA PER A L’EDUCACIÓ 2.2.1. Tipologia de rutes i propostes didàctiques 2.3. USOS DIDÀCTICS DEL CINEMA 2.3.1. Les adaptacions cinematogràfiques de la literatura catalana 2.3.2. El cinema com a recurs a l’aula: més enllà de l’adaptació |
3. Ensenyament-aprenentatge de la Llengua Espanyola | 3.1. FONAMENTS DE DIDÀCTICA DE LA LLENGUA 3.1.1. Antecedents 3.1.2. Emergència de la didàctica de la llengua 3.1.3. Objecte de la didàctica de la llengua 3.2. CURRÍCULUM OFICIAL, PROGRAMACIÓ I AVALUACIÓ 3.2.1. Elements del currículum: Competències, dimensions i continguts 3.2.2. Programació: Seqüència d'objectius i continguts 3.2.3. Avaluació: Tipus i instruments 3.3. ENSENYAMENT/APRENENTATGE DE LA GRAMÀTICA 3.3.1. Què ensenyar? 3.3.2. Com ensenyar-ho? 3.3.3. Per què ensenyar-ho? 3.4. ENSENYAMENT/APRENENTATGE DEL LÈXIC 3.4.1. Adquisició del vocabulari 3.4.2. Didàctica del lèxic 3.5. COMPRENSIÓ I EXPRESSIÓ ORAL 3.5.1. Continguts 3.5.2. Estratègies per al desenvolupament de la competència oral 3.6. COMPRENSIÓ I EXPRESSIÓ ESCRITA 3.6.1. Llegir per aprendre 3.6.2. Complexitat del procés d'escriptura |
4. Ensenyament-aprenentatge de la Literatura Espanyola | 4.1. QUIN TIPUS DE PROFESSOR VULL SER? 4.1.1. Presentació de lassignatura. 4.1.2. Reflexions a partir de situacions. 4.2. MOTIVAR PER ENSENYAR LITERATURA? 4.2.1. Ensenyar Literatura des de les emocions. 4.2.2. Lacte de llegir. 4.2.3. Cap a l'acte de crear. 4.3. CURRÍCULUMS, LLIBRES DE TEXT, LECTURES PRESCRIPTIVES 4.4 TIPUS DE CLASSES PER A L'EDUCACIÓ LITERÀRIA I LES TIC 4.4.1. Algunes orientacions. 4.4.2. Ensenyar Literatura avui. 4.5. AVALUAR 4.5.1. Criteris d'avaluació. 4.5.2. Tipus d'exàmens. 4.6. COMPORTAMENTS DISRUPTIUS I PI. |