Educational guide Faculty of Education Sciences and Psychology |
english |
Health Psychology (2014) |
Subjects |
INTERVENTION IN CHRONIC ILLNESSES |
Learning outcomes |
IDENTIFYING DATA | 2023_24 |
Subject | INTERVENTION IN CHRONIC ILLNESSES | Code | 11685109 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 2nd | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
3 | Compulsory | First | AN |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Type A | Code | Learning outcomes |
A11 |
Coneix els elements centrals del procés d'avaluació i tractament psicològic en persones amb malalties cròniques. | |
A12 |
Coneix els elements centrals del procés d'avaluació i tractament psicològic en persones amb malalties cròniques. Reconeix, analitza i interpreta les relacions entre l'estrés i la malaltia, i entre aquests i els processos d'afrontament. | |
A13 |
Coneix els elements centrals del procés d'avaluació i tractament psicològic en persones amb malalties cròniques. | |
A14 |
Entén la intervenció psicològica des d'un model complex que contempla diferents nivells i unitats d'actuació. És capaç d'identificar, avaluar i tractar els factors psicosocials que intervenen en els diferents problemes crònics de salut: dolor, càncer, diabetis, asma i epilepsia. Té els coneixements teòrics i pràctics fonamentals per a dissenyar, implementar i avaluar programes específics d'intervenció per a cada im dels problemes crònics de salut que inclou el programa ( dolor, càncer, diabetis, asma i epilepsia) | |
Type B | Code | Learning outcomes |
B2 |
Collect the information they need so that they can solve problems using data and not subjective opinion, and subjecting the information at their disposal to logical analysis. Adopt a method of analysis that enables them to identify non-obvious causes and evaluate their impact on problems. Analyze problems and their causes from an overall perspective and in the medium and the long term. | |
B4 |
Do the work planned in accordance with the quality criteria provided. Present results in the appropriate way in accordance with the bibliography provided and before the deadline. Decide how to manage and organize work and time. Decide how to do a particular job so that it is of the highest quality possible. | |
B5 |
Participate actively and share information, knowledge and experience. Take an interest in the importance of the group’s activity. Take active part in planning the work of the team, and in distributing the tasks and the deadlines. | |
Type C | Code | Learning outcomes |
C1 |
Understand routine information and articles. | |
C2 |
Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system of values. |