2023_24
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
Doble titulació de grau en Educació Infantil i en Educació Primària (2013)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES II
   Continguts
Tema Subtema
Tema 1.- Introducció de l’assignatura Presentació de l’assignatura:
temporització, metodologies i criteris d’avaluació que es faran servir
Tema 2. Descobriment de l'entorn natural a l'educació infantil La consciència del medi natural que ens envolta. La interrelació mig social, natural i les matemàtiques.
La utilització del medi natural per a treballar altres aprenentatges propis del nen.
Introducció a l'aprenentatge basat en indagacions: justificació de la seva aplicació en nens de 0-6 anys
Tema 3. Aplicació del mètode científic i l'experimentació en nens de 0 a 6 anys: Aprenentatge basat en indagacions Inquiry-based learning (aprenentatge basat en indagacions). Observacions, plantejament d'interrogants i la cerca de respostes. Articles sobre experiències
Els científics a l'aula: la figura dels científics com a eina educativa
Tema 4. Eines didàctiques per a l'ensenyament-aprenentatge de les ciències experimentals en Educació Infantil Observacions d'elements naturals a l'aula (Càmara Moticam, sensors de so, balances, lupes), pressa de dades, anàlisis i representació mitjançant eines TIC.
PBL i enfoc CTS per a la didàctica de les ciències experimentals en Educació Infantil.
El treball en centres i equipaments (Museus, CRARC, parcs, projectes
Tema 5. El tractament d'eixos bàsics de geografia a Educació Infantil. Les bases de l'espai. Característiques de la percepció infantil de l'espai. Continguts fonamentals i estratègies a treballar a l'aula
Tema 6. El tractament d'eixos bàsics d'història a Educació Infantil. Les bases del temps. Característiques de la percepció infantil del temps. Continguts fonamentals i estratègies a treballar a l'aula
Tema 7. L'aplicació d'altres ciències socials a Educació Infantil Característiques de la percepció infantil del medi econòmic, polític i cultural. Continguts fonamentals i estratègies a treballar a l'aula