Guia docent Facultat d'Infermeria |
català |
Grau en Infermeria (2016) |
Assignatures |
INFERMERIA EN LA PERSONA GRAN |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | INFERMERIA EN LA PERSONA GRAN | Codi | 18234105 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A7 |
Explicar les alteracions de salut en la persona gran i les implicacions a nivell d'afrontament personal i familiar, derivades del diagnòstic i tractament en tots els àmbits assistencials Reconèixer les manifestacions clíniques dels processos patològics i pluripatològics així com la manera en què afecten la qualitat de vida i necessitats del pacient i família en la seva dimensió global | |
A13 |
Mostra sensibilitat en l'atenció de les persones donant exemples de cura posant especial èmfasi en el benestar, el confort, l'ètica i l'educació per a la salut | |
A14 |
Distingir en les situacions i problemes de salut estudiats les implicacions i dilemes ètics i la seva gestió segons els aspectes particulars i la legislació involucrada | |
A16.3 |
Descriure intervencions que faciliten l'autonomia i promouen en les persones hàbits de vida sans i la cura de la salut | |
A17.1 |
Identificar i relacionar els comportaments de risc i factors associats als problemes de salut estudiats en les diferents etapes del cicle vital | |
A17.2 |
Aplicar valoracions sistemàtiques segons els problemes de salut tractats: dolor, ferides, de primers auxilis, escales de valoració específiques com a índex de Barthel, Minimental, escala de Zarit, etc Analitzar l'experiència de malaltia, dependència i / o sofriment en la persona, la seva família i / o cuidadors | |
A17.3 |
Descriure els mètodes de diagnòstic, radiològics, analítics, endoscòpics ... i saber actuar en la preparació i cura de les persones segons la prova, trastorn i procés de salut Ser capaç d'interpretar els aspectes bàsics de les proves radiològiques més prevalents relacionades amb els problemes de salut plantejats Aplicar valoracions sistemàtiques segons els problemes de salut tractats: dolor, ferides, de primers auxilis, escales de valoració específiques com a índex de Barthel, Minimental, escala de Zarit, etc | |
A17.5 |
Aplicar les intervencions infermeres tenint com a referència les normes i guies de pràctica clínica Aplicar tècniques d'estimulació (físiques i cognitives) en les diferents etapes de la vida d'acord al problema de salut i atenent al caràcter individual, especialment en aquelles persones que presenten processos de caràcter neurològic i de deteriorament cognitiu (reversible i irreversible) | |
A20 |
Analitzar l'experiència de malaltia, dependència i / o sofriment en la persona, la seva família i / o cuidadors | |
A21 |
Explicar els programes de prevenció associats als problemes de salut identificats Aplicar les intervencions infermeres tenint com a referència les normes i guies de pràctica clínica | |
A23.2 |
Descriure intervencions que faciliten l'autonomia i promouen en les persones hàbits de vida sans i la cura de la salut Actuar des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CT6 |
RA1. Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional. RA2. Identificar el propi procés d’aprenentatge. RA3. Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi. RA4. Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. | |
CT7 |
RA2. Identificar els principals problemes ambientals. RA3. Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat. RA4. Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |