Guia docent Facultat d'Infermeria |
català |
Investigació en Ciències de la Infermeria (2012) - Virtual |
Assignatures |
TEORIES I MODELS D'INFERMERIA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | TEORIES I MODELS D'INFERMERIA | Codi | 18615103 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
1.-Analitzar la construcció del pensament infermer des de els paradigmes i la seva repercussió en el cuidatge | AC1 AC13 |
||
2.- Interioritzar els diferents enfocs de les teories i models d’ investigació en infermeria i la seva relació amb la pràctica | AC1 AC5 AC13 |
||
3.-Analitzar histories de vida d'un fenomen, presentant dades i constants que fonamenten les intervencions de salut sobre realitats complexes i tangibles de la població | AC1 AC2 AC4 AC13 AC14 |
||
4.- Aplicar en els diferents marcs teòrics el pensament lògic i creatiu dins el context d’ investigació de fenòmens infermers | AC2 AC4 AC5 AC14 |
||
5.- Desenvolupar una posició filosòfica per crear postulats en les teories, la investigació i la practica per la formació d’infermers crítics i creatius | AC1 AC4 AC13 |
||
6- Publicar la anàlisis de situacions de cuidatges complexes, des de un marc teòric d’investigació en infermeria ,donant resposta als fenòmens de salut de la població. | AC4 AC7 AC8 |
||
7-Aplicar els principis deontològics i legals de la professió | AC3 |
||
RA1. Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital) RA2. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar) RA3. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar) RA4. Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear) RA5. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir) | AC7 |
BC2 |
|
RA1.Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat) RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs) RA3. Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia) RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu) RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs) RA3. Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexesi interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia) | BC5 |
||
RA1. Incorporar la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant i/o professional. (Igualtat) RA2. Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient) RA3. Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana) RA4. Aplicar elsconceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica) | BC7 |