Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Grau en Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris (2017) |
Assignatures |
PRÀCTIQUES DE LIDERATGE D'EQUIPS |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | PRÀCTIQUES DE LIDERATGE D'EQUIPS | Codi | 20234211 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
9 | Optativa | Quart | AN conv. única |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
El rol del líder d'equip de projecte. | El líder d'equip com a facilitador de l'aprenentatge i desenvolupament dels membres de l'equip. Funcions específiques. |
Autoconeixement i desenvolupament de la capacitat de lideratge d'equips (Project Manager). | Rols de Belbin. Metodologia CliftonStrengths. Procés de coaching personal. |
Metodologies àgils de gestió de projectes. | El manifest de les metodologies àgils. El procés Scrum. |
El procés d'avaluació del rendiment individual. | Deixar clares les expectatives. Converses que impulsen el rendiment: 1) connexió ràpida, 2) check-in i 3) coaching per al desenvolupament. Reunions de revisió del progrés. Avaluació del rendiment. |
Formació i posada en marxa d'un equip de projecte. | Diversitat i sinèrgia als equips. Creació del Team Charter. |
Com crear equips altament compromesos (engagement). | Què entenem per engagement. El qüestionari Gallup Q12. Els 12 elements clau per crear "ganes" en els membres de l'equip. |
El Model de les Cinc Disfuncions d'un Equip. | Visió general del model. Generar confiança. Facilitar el conflicte. Crear compromís. Exigir responsabilitats. Enfocament en els resultats. Avaluació del funcionament de l'equip |
Direcció i gestió d'equips de projecte remots. | Com dirigir i gestionar equips remots. MS Teams. |