2023_24
Guia docent 
Facultat de Turisme i Geografia
A A 
català 
Grau en Turisme (2009)
 Assignatures
  GESTIÓ I PROCESSOS DE PRODUCCIÓ EN AGÈNCIES DE VIATGES
   Continguts
Tema Subtema
I. Fonaments, principis de gestió i l’entorn extern de l’agència de viatges. Tema 1: Fonaments sobre les agències de viatges.
1.1. Concepte i evolució de les agències de viatges.
1.2. Funcions i tipus d’agències de viatges.
1.3. Característiques de la professió.

Tema 2: Principis sobre gestió de les agències de viatges.
2.1. Concepte de gestió i nivells de gestió en les agències de viatges.
2.2. La qualitat i processos de gestió en les agències de viatges.
2.3. Estudi de viabilitat i projecte empresarial d’una agència de viatges.

Tema 3: L’entorn extern de les agències de viatges.
3.1. Regulacions i disposicions internacionals, nacionals, autonòmiques, i locals.
3.2. Associacions i grups de gestió i comercialització d’agències de viatges.
3.3. Acords i llicències entre associacions d’agències de viatges i empreses turístiques.

II. Gestió de la demanda, la oferta i el màrqueting en les agències de viatges. Tema 4: Gestió de la demanda en les agències de viatges.
4.1. La demanda viatgera, i tendències.
4.2. Criteris de segmentació de la demanda viatgera turística.
4.3. Comportaments d’informació, compra i viatge, i segments viatgers més habituals.
4.4. Cartera de clients d’una agència de viatges i control de resultats.

Tema 5: Gestió de l'oferta en les agències de viatges.
5.1. Conceptes sobre l’oferta, servei i producte turístic.
5.2. Elements dels serveis i productes turístics ofertats per les agències de viatges.
5.3. Destinacions i recursos turístics.
5.4. El procés de gestió de l’oferta.
5.5. Polítiques de compres, de competència i de preus.
5.6. Els processos de les agències de viatges: característiques i fases.

Tema 6: Gestió de màrqueting en les agències de viatges.
6.1. Evolució del màrqueting en les agències de viatges.
6.2. Cicle de vida dels productes, i calendari anual de serveis i productes turístics.
6.3. La comunicació comercial, la marca corporativa, la imatge, les relacions públiques i la publicitat.
6.4. Fulletons i catàlegs i suports multimèdia digitals, tarifes confidencials, manuals de venda.
6.5. Presentació del producte i promoció de vendes. L’aparador, la publicitat en el lloc de la venda.
6.6. Viatges educacionals, fires turístiques, i workshops.
6.7. Patrocini, màrqueting directe, estratègies de venda i fidelització de clients.
6.8. La distribució de serveis i viatges.

III. Organització interna, gestió de la informació i el control en les agències de viatges. Tema 7: Organització interna de les agències de viatges.
7.1. Estructura interna de les agències de viatges: àrees bàsiques de gestió.
7.2. Nivells de gestió i responsabilitat. Noves tendències en l’organització interna de les agències de viatges.
7.3. Nous tipus d’agències de viatges. Perfil de l’agent de viatges i del directiu.
7.4. Política de motivació. Organització de la comunicació. Espai físic.

Tema 8: Gestió de la informació en les agències de viatges.
8.1. Fases en la gestió de la informació. Anàlisis de les necessitats.
8.2. Mitjans de tractament d’informació i comunicació informàtica.
8.3. Informació turística, de l’entorn, per la gestió interna i per les vendes.
8.4. Connexions amb proveïdors, els GDS. L’agència digital.

Tema 9: El control en les agències de viatges.
9.1. Concepte. Mètodes de control en les agències de viatges.
9.2. Controls sobre la gestió directiva i l’orientació a la qualitat. Controls financers. Controls sobre l’oferta i la demanda. Control sobre proveïdors i distribuïdors.
9.3. Control sobre l’impacte social i medi natural.