Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Social (2009) |
Assignatures |
APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT | Codi | 11224003 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
18 | Formació bàsica | Primer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A2 |
Coneix els processos psicològics bàsics i els factors personals i interpersonals de l'aprenentatge i les seves dificultats en el context familiar i escolar. Coneix les bases teòriques de l'enfocament constructivista del procés d'ensenyament-aprenentatge. Aplica els coneixements adquirits per identificar i col·laborar en el disseny, tractament i avaluació dels processos d'ensenyament-aprenentatge i de les disfuncions de desenvolupament i aprenentatge en diversos contextos educatius. | |
A4 |
Coneix els processos psicològics bàsics i els factors personals i interpersonals de l'aprenentatge i les seves dificultats en el context familiar i escolar. Coneix els conceptes i models teòrics proposats per a l'estudi del desenvolupament de la personalitat al llar de la infància. Coneix els processos i etapes del desenvolupament físic, psicomotor, cognitiu, lingüístic i socioafectiu i les seves principals disfuncions al llarg de la infància, des d'una perspectiva global del desenvolupament . Coneix les bases teòriques de l'enfocament constructivista del procés d'ensenyament-aprenentatge. Aplica els coneixements adquirits per identificar i col·laborar en el disseny, tractament i avaluació dels processos d'ensenyament-aprenentatge i de les disfuncions de desenvolupament i aprenentatge en diversos contextos educatius. | |
A10 |
Coneix els processos psicològics bàsics i els factors personals i interpersonals de l'aprenentatge i les seves dificultats en el context familiar i escolar. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge Planifica, gestiona i avalua el seu propi procés d'aprenentatge, prenent consciència dels objectius personals i resolent estratègicament les dificultats trobades. | |
B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball Busca nous procediments i mètodes per fer les coses Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar Adopta una actitud crítica i innovadora respecte als continguts de la matèria. | |
B5 |
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles. Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits Participa i col·labora activament en les tasques d'equip, afavorint la comunicació, el repartiment equilibrat de tasques, el clima intern i la cohesió. | |
B6 |
Fa presentacions interessants i convincents Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) S'expressa de manera oral i escrita de manera clara i efectiva. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors | |
C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric |