Grado en Trabajo Social (2009) |
Asignaturas |
TRABAJO SOCIAL Y TRASTORNOS MENTALES |
Metodologías |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2023_24 |
Asignatura | TRABAJO SOCIAL Y TRASTORNOS MENTALES | Código | 15224218 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
6 | Optativa | 2Q |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
descripción | |
Actividades introductorias | Es concreta en diferents activitats dirigides a prendre contacte amb la temática per part dels alumnes i facilitar l'adquisició dels coneixements mínims per a superar l'assignatura amb el temari proposat |
Presentaciones/exposiciones | Els alumnes tenen l'oportunitat d'assistir a presentacions de professionals de la xarxa de salut mental sobre experiències innovadores on es visualitza la nostra tasca com a TS. També se'ls oferirà la possibilitat d'assistir a accions formatives que durant el curs es puguin organitzar i ser del seu interès |
Sesión magistral | Cada tema s'inicia amb un marc conceptual/normatiu per tal de dimensionar l'àrea a treballar des de una visió teòrica i pràctica. La sessió magistral permet transmetre els continguts teòrics |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria | L'alumne no està com a simple oient, cal que tingui una escolta activa i participativa a la vegada que cal que vagi fent els exercicis a l'aula. Es plantejaran problemes de la pràctica assistencial als quals, els alumnes caldrà que analitzin críticament, formulen propostes, arribin a acords i trobin la seva possible resolució. |
Supuestos prácticos / estudio de casos | Es treballarà sobre supòsits pràctics de casos clínics amb problemàtica social derivada dels problemes de salut mental de la persona i les seves famílies. L'estudi d'aquests casos, permetrà identificar la multicausalitat i les variables que intervenen i sobre les quals, cal incidir des de la nostrà intervenció social. |
Simulación | Mitjançant la tècnica del rol-playing s'intentarà apropar a l'alumna al rol que hauria de desenvolupar professionalment i a la tècnica d'entrevista en l'àmbit de la salut mental. El grup classe conjuntament amb la professora faran la devolució als voluntaris. |
Trabajos | Els treballs avaluables són de caire individual i grupal La pretensió és poder-los treballar a classe i afavorir el treball en equip, desenvolupar diferents rols i reconèixer les pròpies dificultats |
Debates | Per tal d'apropar al marc conceptual de cada tema i treballar els estereotips i idees preconcebudes entre altres aspectes de la nostra pràctica professional, es treballarà mitjançant debats on els alumnes discuteixin sobre un tema relacionat amb la SM |
Atención personalizada | Està previst que els alumnes que ho precisin poguin gaudir-ne d'atenció personalitzada amb cita prèvia via e-mail. El despatx és el 58 a la 3ª planta del Departament d'Antropologia i Treball Social |