2008_09
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Educació Social (1999)
 Assignatures
  PROGRAMES D´ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es tracta de fer una presentació general de l´assignatura i de formular al grup-classe una serie de qüestions per a valorar el nivell de coneixements previs sobre la temàtica.
Sessió Magistral Exposició oral, per part de la professora, dels aspectes tèorics més rellevants de l´assignatura.
Debats Es realitzaran dos debats a l´aula centrats en el tema de la Industria cultural i la Industria de l´oci. Cada debat estarà preparat per la meitat dels alumnes de la classe, si bé hi participaran tots.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es realitzaran dos exercicis teòric-pràctics a partir de la lectura i anàlisi de dos documents. Un dels documents es centrarà en temes de diagnòstic comunitàri. L´altre document es centrarà en temes de plans comunitàris. La resolució d´ambdòs excercicis es realitzarà a l´aula, de forma individual. La lectura i anàlisi dels documents l´haurà realitzat previament cada alumne fora de l´aula.
Metodologies integrades Es realitzarà un exercici d´Aprenentatge Basat en Problemes (PBL), a partir d´un tema de l´assignatura. Els alumnes hauràn d´identificar un problema teòric i definir uns objectius d´aprenentatge amb la finalitat de solventar-lo. Posteriorment hauran de realitzar els passos necessaris per a assolir els esmentats objectius i presentar un informe final sobre tota l´experiència.
Treballs Els alumnes han de dissenyar un programa d´ASC. Aquest és un treball grupal a realitzar fora de l´aula. Durant la seva realització és obligatòri passar per tutoria.
Presentacions / exposicions En grups de 5, els alumnes prepararàn una exposició, amb el suport de les TIC. L´exposició es realizarà a l´aula. La temàtica de la mateixa estarà vinculada a un llistat de tòpics relacionats amb l´assignatura. Aquest llistat el proporcionarà la professora a l´inici del quatrimestre.
Seminaris Sessió de treball grupal, guiat, al voltant d´un contingut teòric-pràctic. Tots els membres del grup han de fer les seves aportacions a partir del seu estudi i treball individual i, també, si és possible, a partir de la seva experiència.