Educació Social (1999) |
Assignatures |
PROGRAMES D´ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | PROGRAMES D´ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL | Codi | 11081007 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Segon | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Es tracta de fer una presentació general de l´assignatura i de formular al grup-classe una serie de qüestions per a valorar el nivell de coneixements previs sobre la temàtica. |
Sessió Magistral | Exposició oral, per part de la professora, dels aspectes tèorics més rellevants de l´assignatura. |
Debats | Es realitzaran dos debats a l´aula centrats en el tema de la Industria cultural i la Industria de l´oci. Cada debat estarà preparat per la meitat dels alumnes de la classe, si bé hi participaran tots. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | Es realitzaran dos exercicis teòric-pràctics a partir de la lectura i anàlisi de dos documents. Un dels documents es centrarà en temes de diagnòstic comunitàri. L´altre document es centrarà en temes de plans comunitàris. La resolució d´ambdòs excercicis es realitzarà a l´aula, de forma individual. La lectura i anàlisi dels documents l´haurà realitzat previament cada alumne fora de l´aula. |
Metodologies integrades | Es realitzarà un exercici d´Aprenentatge Basat en Problemes (PBL), a partir d´un tema de l´assignatura. Els alumnes hauràn d´identificar un problema teòric i definir uns objectius d´aprenentatge amb la finalitat de solventar-lo. Posteriorment hauran de realitzar els passos necessaris per a assolir els esmentats objectius i presentar un informe final sobre tota l´experiència. |
Treballs | Els alumnes han de dissenyar un programa d´ASC. Aquest és un treball grupal a realitzar fora de l´aula. Durant la seva realització és obligatòri passar per tutoria. |
Presentacions / exposicions | En grups de 5, els alumnes prepararàn una exposició, amb el suport de les TIC. L´exposició es realizarà a l´aula. La temàtica de la mateixa estarà vinculada a un llistat de tòpics relacionats amb l´assignatura. Aquest llistat el proporcionarà la professora a l´inici del quatrimestre. |
Seminaris | Sessió de treball grupal, guiat, al voltant d´un contingut teòric-pràctic. Tots els membres del grup han de fer les seves aportacions a partir del seu estudi i treball individual i, també, si és possible, a partir de la seva experiència. |