Mestre Especialitat en Educació Física (1997) |
Assignatures |
HABILITATS PERCEPTIVOMOTRIUS BÀSIQUES |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | HABILITATS PERCEPTIVOMOTRIUS BÀSIQUES | Codi | 11101009 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Primer |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
Bloc I | Aspectes generals de les habilitats perceptivo-motrius - Conceptualització de les habilitats motrius bàsiques i de les capacitats perceptivo-motrius en l’àmbit de l’educació física. - Sensacions i percepcions: Sensacions, classificació de les sensacions. Activitat perceptiva. Educació sensorial i perceptiva. - Els diferents tipus de moviment, estructura del moviment. |
Bloc II | Desenvolupament de les capacitats perceptivo-motrius: - To muscular, característiques, propietats i educació del to. - Respiració: fases, formes de respiració, educació de la respiració. - Relaxació: característiques, tipus, educació de la relaxació en educació física. - Esquema corporal: concepte, definicions, etapes d’elaboració, educació de l’esquema corporal. - Lateralitat: concepte, procés de lateralització, tipus de predominàncies, educació de la lateralitat. - Conductes perceptivo-motrius: educació de la percepció espacial i temporal. El ritme, educació del ritme. - Realització i disseny d’activitats corporals d’aquest bloc |
Bloc III | Desenvolupament de les conductes motrius de base: - Equilibri, educació de l’equilibri postural. - Coordinació dinàmica general i específica, classificació, aspectes educatius. - Realització i disseny d’activitats corporals d’aquest bloc |
Bloc IV | Models de intervenció en educació corporal - Recursos didàctics i aspectes metodològics. - El paper del mestre especialista en les sessions d’educació corporal. - L'observació i l'avaluació de l’activitat motriu - Anàlisi i reflexió dels elements del mòdul a partir d’activitats i jocs motrius, vídeos i/o lectures d’articles |