2011_12
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997)
 Assignatures
  DIDÀCTICA DE LA LLENGUA EN L'ETAPA 0-6
   Continguts
Tema Subtema
1.-La lectura. Concepte de lectura.Factors que intervenen en la comprensió.
-El procès de la lectura. El model interactiu.
-Habilitats i estratègies implicades en la lectura.
2.-L'escriptura. -Concepte d'escriptura: Activitat de comunicació social i activitat de codificació gràfica de les idees.
-El procés de l'escriptura. El model comunicatiu de la producció de textos:
-Contextualització
-Processos cognitius: planificació, textualització, revisió.
3.-Aprendre a llegir i a escriure. -L'aprenentage de la llengua escrita des d'una perspectiva constructivista.
-La construcció del coneixement sobre l'escriptura: el nen constructor d'hipòtesis:
-Fases de l'aprenentage de l'escriptura
-Fases de l'aprentage de la lectura.
4.-L'ensenyament de la lectura i de l'escriptura. Mètodes d'ensenyament de la lectura i de l'escriptura.
-S'apren a llegir llegint i a escriure, escrivint. Planificació de continguts:
-Usos de la llengua escrita.
-Activitats d'ensenyament-aprenentage de l'escriptura i de la comprensió lectora.
-Diferents tipus d'agrupaments d'infants i organització de l'espai.
-Els materials.
-El paper del mestre.
L'avaluació. Instruments. El seguiment de les diferents fases de l'escriptura i de la lectura.
5.-La lectura i l'escriptura en el treball de projectes -La seqüenciació didàctica. Fases del treball per projectes.
-La lectura i l'escriptura durant la realització del projecte.
-L'activitat del docent durant el projecte de treball.