Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) |
Assignatures |
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA EN L'ETAPA 0-6 |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | DIDÀCTICA DE LA LLENGUA EN L'ETAPA 0-6 | Codi | 11111017 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4 | 2 | Troncal | Tercer | Segon |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
1.-La lectura. | Concepte de lectura.Factors que intervenen en la comprensió. -El procès de la lectura. El model interactiu. -Habilitats i estratègies implicades en la lectura. |
2.-L'escriptura. | -Concepte d'escriptura: Activitat de comunicació social i activitat de codificació gràfica de les idees. -El procés de l'escriptura. El model comunicatiu de la producció de textos: -Contextualització -Processos cognitius: planificació, textualització, revisió. |
3.-Aprendre a llegir i a escriure. | -L'aprenentage de la llengua escrita des d'una perspectiva constructivista. -La construcció del coneixement sobre l'escriptura: el nen constructor d'hipòtesis: -Fases de l'aprenentage de l'escriptura -Fases de l'aprentage de la lectura. |
4.-L'ensenyament de la lectura i de l'escriptura. | Mètodes d'ensenyament de la lectura i de l'escriptura. -S'apren a llegir llegint i a escriure, escrivint. Planificació de continguts: -Usos de la llengua escrita. -Activitats d'ensenyament-aprenentage de l'escriptura i de la comprensió lectora. -Diferents tipus d'agrupaments d'infants i organització de l'espai. -Els materials. -El paper del mestre. L'avaluació. Instruments. El seguiment de les diferents fases de l'escriptura i de la lectura. |
5.-La lectura i l'escriptura en el treball de projectes | -La seqüenciació didàctica. Fases del treball per projectes. -La lectura i l'escriptura durant la realització del projecte. -L'activitat del docent durant el projecte de treball. |