Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) |
Assignatures |
DESENVOLUPAMENT DEL PENSAMENT MATEMÀTIC I LA SEVA DIDÀCTICA |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | DESENVOLUPAMENT DEL PENSAMENT MATEMÀTIC I LA SEVA DIDÀCTICA | Codi | 11111018 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4 | 2 | Troncal | Segon | Primer |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Bàsica |
, , , |
BIBLIOGRAFIA - Canals M.A. (1989), Per una didàctica de la matemàtica a l'Escola. Parvulari. Ed Eumo. Vic. - Canals M. A (2000), Viure les matemàtiques de 3 a 6 anys. Col.lecció Temes d'Infància, núm 35. A.M. Rosa Sensat. Barcelona. - Equip de l'Escola Bressol Nenes i Nens (1996) La lògica matemàtica a l'escola bressol. Col.lecció Temes d'Infància, núm 26. A.M. Rosa Sensat, 53 p. Barcelona. (1) - Alsina, C i d'altres (1995), Ensenyar matemàtiques. Ed Graó. Barcelona - Boule F. (1985), Manipular, organizar i representar. Ed Narcea. Madrid. - Vallès J. (1992) Didàctica de la matemàtica al Cicle Inicial. Dossiers Rosa Sensat. - Grup Almosta (1988) Més de 7 materials per a l'aprenentatge de la Matemàtica. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona (1) - Kamii C (1995), El Número en la educación Preescolar. Ed. Aprendizaje Visor. - Fernández, Quer, Securum (1995) Racó a Racó. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona. - Baroody A.J. (1988) El pensamiento matemático de los niños. Ed Aprendizaje Visor (1) - Dickson, Brown, Gibson. (1991) El aprendizaje de las matemáticas.Labor. Barcelona. - Dienes Z.P. (1979), Los primeros pasos en matemática. Vol. 1, 2 i 3. Ed Teide - Bassedas E i d’altres (1998) Aprendre i ensenyar a l’educació infantil. Ed. Graó. Barcelona. - Gallego C (2000), Repensar l’aprenentatge de les matemàtiques. Ed Govern de les Illes Balears. - Saá, M. D. (2002), Las matemáticas de los cuentos y las canciones. Ed. EOS. Madrid. - Grup Xucurruc (2001) La matemàtica en la vida de les classes d’educació infantil. Ed. Ajuntament de Reus. - Bonals, J. (1997) Avaluar l’aprenentatge de 3 a 7 anys. Ed. CIMS. Barcelona. - Alsina, C. (2000) Estimar les matemàtiques. Ed. Columna. Barcelona. - Lahora, C. (2000) Actividades matemáticas con niñas y niños de 0 a 6 años. Ed. Narcea. Madrid. (1)- National Council of teacher of Mathematics (2004), Principios y estándares para la educación matemàtica. Sociedad Andaluza de Educación Matemática Thales. Granada. - Parra, C (1994) Didàctica de la matemática. Aportes y reflexiones. Buenos Aires. Paidós educador (1)- Alsina, A. (2004) Com desenvolupar el pensament matemàtic de 0 a 6 anys. Propostes didàctiques. Ed. Eumo. Vic - Fernández Bravo, J.A. (2006) Didáctica de la matemática en Educación Infantil, Grupo Mayéutica. Madrid. - Carme Barba Uriach. De les estratègies informals a les eficients pel càlcul. Educació infantil. Llicència d’estudis editada a: http://www.xtec.cat/ - Chamorro, M. C., Belmonte, J.M., Ruiz, M. L., Vecino, F. (2005) Didàctica de las matemáticas para infantil. Pearson Prentice Hall. Madrid.
(1) Llibres de consulta recomanats. Webs: |
|
Complementària | |