2006_07
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997)
 Assignatures
  PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ INFANTIL
DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ INFANTIL Codi 11111103
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Obligatòria Tercer Segon
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Psicologia
Coordinador/a
MOLAS RAMOS, EMILIA
Adreça electrònica emilia.molas@urv.cat
Professors/es
MOLAS RAMOS, EMILIA
Web
Descripció general i informació rellevant Els objectius que es proposa l’assignatura són els següents: 1. Disposar d’elements i criteris que permetin de valorar les aportacions de la psicologia de l’educació a la teoria i a la pràctica educativa en l’educació infantil. 2. Facilitar la integració dels continguts desenvolupats al llarg dels cursos de formació en l'Ensenyament de Mestres i l’anàlisi de les pràctiques educatives observades i experimentades en el Practicum II. 3. Familiaritzar-se amb les concepcions més recents sobre el desenvolupament psicològic propi de l’etapa zero-sis, sobre tot emfasitzant la dependència del desenvolupament respecte de les influències educatives. 4. Identificar les característiques més rellevants de les pràctiques educatives escolars i valorar el seu paper com a contextos de desenvolupament. 5. Identificar les característiques específiques de l’etapa d’educació infantil i analitzar unes determinades realitats escolars i les seves pràctiques a l’aula. 6. Conèixer i argumentar les implicacions de la concepció constructivista de l’ensenyament i de l’aprenentatge en relació a la caracterització, naturalesa i funcions del currículum escolar així com en els criteris generals de l’actuació educativa a l’escola infantil. 7. Analitzar i assegurar un domini expert del currículum: comprendre els objectius generals de l’etapa, analitzar el sentit educatiu que prenen les àrees curriculars i aprofundir en el lligam entre l’aprenentatge dels continguts escolars i el desenvolupament de capacitats. 8. Perfeccionar i adquirir procediments i pautes d’actuació per a intervenir adequadament sobre el procés d’aprenentatge i desenvolupament del nen petit. 9. Perfeccionar i adquirir tècniques personals de treball individual i col•lectiu : lectura activa, recerca d’informació, treball col•laboratiu, aplicació del coneixement teòric, etc. que facilitin i promoguin l’intercanvi i la reflexió professional. 10. Definir i gestionar, de manera adequada, els espais tecnològics per garantir uns bons nivells de qualitat de l’aprenentatge i de la docència. 11. Perfeccionar les pròpies actituds i valors a partir dels coneixements sobre la psicologia infantil per desenvolupar la futura tasca de mestres.