Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Psicologia (2002) |
Assignatures |
APRENENTATGE I CONDICIONAMENT |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | APRENENTATGE I CONDICIONAMENT | Codi | 11161101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Obligatòria | Segon | Segon |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
Tema 1- Introducció a l’estudi de l’aprenentatge i tipus d'aprenentatge | -Concepte d'aprenentatge -Marcs teòrics en l'estudi de l'aprenentatge -Tipus d'aprenentatge |
Tema 2- Procediments bàsics de condicionament clàssic | -Els inicis del condicionament clàssic -El paradigma del condicionament clàssic -Fases del condicionament clàssic -Condicionament clàssic excitatori i inhibitori |
Tema 3- Variables que afecten al condicionament clàssic | -Interval entre estímuls i entre assajos -Intensitat, natura i durada de l'estímul incondicionat -Intensitat i natura de l'estímul condicionat |
Tema 4- Fenòmens de condicionament clàssic i explicacions teòriques | -Fenòmens de condicionament clàssic -Explicacions teòriques |
Tema 5- Procediments bàsics de Condicionament Operant o Instrumental | -Els primers treballs de condicionament instrumental -Paradigma del condicionament instrumental -Fases del condicionament instrumental -Procediments de condicionament instrumental |
Tema 6- Variables que afecten al condicionament instrumental | -Programes de reforçament -Conseqüències de la conducta |
Tema 7- Fenòmens de condicionament instrumental i explicacions teòriques | -Fenòmens de condicionament instrumental -Explicacions teòriques del condicionament instrumental |
Tema 8- El control per l’estímul i l’aprenentatge discriminatiu | -El control de la conducta per l'estímul -Generalització -Discriminació |
Tema 9- Influències biològiques i cognitives en l’aprenentatge | -Fenòmens que demostren la participació de processos biològics en l'aprenentatge -Fenòmens que demostren la participació de processos cognitius en l'aprenentatge |