Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Psicologia (2002) |
Assignatures |
INTERVENCIÓ PSICOMOTRIU |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | INTERVENCIÓ PSICOMOTRIU | Codi | 11161203 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 3r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema 1 Revisió del concepte, història, continguts i tendències de la psicomotricitat |
• Concepte de globalitat i de psicomotricitat. • Història, actualitat i perspectives de futur de la psicomotricitat. • Continguts psicomotrius: to, respiració, relaxació, conductes motrius de base, esquema corporal, lateralitat, orientació espacial i temporal. • Les tendències normativa i dinàmica com abordatges de la intervenció psicomotriu. |
Tema 2 Objectius i principis d’intervenció de la pràctica psicomotriu educativa i d’ajuda. |
• Diferència entre educació i ajuda psicomotriu. • Objectius de la pràctica psicomotriu: què entenem per comunicar i per crear i l’accés al pensament operatori. |
Tema 3 Estratègies d’intervenció en la pràctica psicomotriu |
• Els espais i les fases de la sessió. • Estratègies i rol del psicomotricista. |
Tema 4 L’avaluació i l’observació en psicomotricitat |
• Exploració i diagnòstic psicomotriu. • Tests psicomotrius i perfil psicomotriu. • L’observació del nen com instrument de comprensió i avaluació. • Condicions, temps i paràmetres de l’observació. |
Tema 5 Intervenció psicomotriu en processos d’ajuda. |
• En les necessitats educatives derivades de les dificultats de moviment. • En les necessitats educatives en l’àmbit cognitiu. • En les necessitats sòcioafectives. |