2011_12
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Psicologia (2002)
 Assignatures
  PRÀCTICUM
DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) PRÀCTICUM Codi 11162015
Ensenyament
Psicologia (2002)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
9 0 9 Troncal Cinquè Segon
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Psicologia
Coordinador/a
VICENS CALDERÓN, PALOMA
Adreça electrònica paloma.vicens@urv.cat
estanislao.pastor@urv.cat
emilia.molas@urv.cat
jaume.descarrega@urv.cat
jordi.miro@urv.cat
fernandojose.revillas@urv.cat
rosamaria.sanchezcasas@urv.cat
joan.boada@urv.cat
jesus.frutos@urv.cat
mariajosep.alemany@urv.cat
Professors/es
VICENS CALDERÓN, PALOMA
PASTOR MALLOL, ESTANISLAO
MOLAS RAMOS, EMILIA
DESCARREGA FONT, JAUME
MIRÓ MARTÍNEZ, JORDI
REVILLAS ORTEGA, FERNANDO JOSÉ
SÁNCHEZ-CASAS PADILLA, ROSA MARIA
BOADA GRAU, JOAN
FRUTOS GONZÁLEZ, JESÚS
ALEMANY VAZQUEZ, MARIA JOSEP
Web http://psico.fcep.urv.es/docencia/practicum/
Descripció general i informació rellevant L'objectiu general del Practicum és posar en contacte els estudiants amb la pràctica professional del psicòleg, per poder aplicar els coneixements adquirits a la Universitat i equilibrar així la formació teòrica i pràctica. Més concretament, es tracta d'oferir als estudiants la possibilitat d'observar i analitzar algun dels contextos en els quals es podrà desenvolupar el seu treball en el futur, de manera que puguin tenir un coneixement vivencial de la tasca professional del psicòleg i de les metodologies emprades, així com dels aspectes que integren l'activitat professional (serveis, programes, organització, funcions, deontologia ... ) i les característiques de les persones o dels grups objecte d'intervenció. Aquest objectiu general del Practicum s'emmarca en un objectiu encara més ampli: connectar la Universitat amb el món professional, incorporant els professionals de la Psicologia en la formació dels llicenciats i oferint un marc de col·laboració i intercanvi entre ambdues institucions (Universitat i centre professional), al mateix temps que s'afavoreix la inserció dels estudiants en l'àmbit laboral. És important, també, fomentar una actitud crítica de l'estudiant al voltant de les diferents alternatives de treball. Per això, serà fonamental en aquest procés d'aprenentatge que l'alumne pugui posar en relació i contrastar els coneixements teòrics i pràctics a través de la seva participació en el procés de planificació de les pràctiques i la seva reflexió. Tot això li permetrà reflexionar a través de la pràctica sobre les funcions i les responsabilitats de la professió elegida i extreure conseqüències de les realitats pràctiques no previstes a nivell teòric. Al marge d'objectius més concrets en funció de la plaça de pràctiques assignada, l'alumne haurà d'aconseguir els objectius següents: * integrar els coneixements teòrics i pràctics * identificar i descriure quines són les funcions del professional de la Psicologia en el context professional assignat a l'alumne * conèixer les demandes i els programes d'intervenció més habituals en el context concret * identificar els recursos disponibles en el centre * descobrir quins són els perfils de formació necessaris per a l'exercici de la Psicologia per tal de tenir la informació necessària per orientar-se en el seu futur professional * iniciar-se en la planificació i l'acció pròpia del treball psicològic * col·laborar amb el personal especialitzat en la planificació i desenvolupament del pla de treball * elaborar una memòria de pràctiques
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent