Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Psicologia (2002) |
Assignatures |
PSICOLOGIA DE LA INSTRUCCIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | PSICOLOGIA DE LA INSTRUCCIÓ | Codi | 11162018 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Cinquè | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Introducció 2. Factors psicològics de l'alumne implicats en l'aprenentatge escolar: 3. Factors relacionals i contextuals implicats en l'aprenentatge escolar: 4. El paper dels continguts en el procés d'E/A en una situació escolar 5. Teories de l'Aprenentatge: explicació dels processos d'aprenentatge escolar. |
1. Psicologia de la Instrucció / Psicologia de l'Educació / Psicopedagogia Objecte d'estudi de la Psicologia de la Instrucció. Continguts de la Psicologia de la Instrucció. 2. Aspectes cognitius Personalitat Adequació de l'ensenyament a les diferències individuals. 3. Interacció professor/alumne en el procés d'E/A. Interacció entre alumnes. 4. Importància dels continguts. Tipus de continguts curriculars. Continguts i desenvolupament de capacitats. 5. Skinner: l'ensenyament programat, paper del reforç. Gagné: Teoria de l'Aprenentatge acumulatiu. Ausubel: Teoria de l'Aprenentatge verbal significatiu. Piaget: Teoria genètica de l'aprenentatge. Vigotsky: Teoria sociocultural de l'aprenentatge |