Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Psicologia (2002) |
Assignatures |
DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ | Codi | 11162256 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 3r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Optativa | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Bloc 1 Marc de referència i pressupostos teòrics |
• Concepte de diagnòstic psicopedagògic • Funcions del psicopedagog • L’enfocament contextual i sistèmic • El marc constructivista dels processos d’ensenyament-aprenentatge • Funcions dels EAP: incidència del marc teòric de referència i concreció a nivell de diagnòstic psicopedagògic |
Bloc 2 Subjectes i sistemes implicats en el diagnòstic psicopedagògic |
• L’escola • El professorat • L’alumnat • Les famílies • El/la psicopedagog/a |
Bloc 3 El diagnòstic en educació com a procés |
• Marc, condicionants i objectius del procés psicodiagnòstic. • Anàlisi de la demanda • L’anamnesi • L’entrevista • L’observació • L’exploració individual • L’informe i la devolució d’informació. • Seguiment • Elaboració d’adequacions curriculars • Els dictàmens |
Bloc 4 Algunes proves pel diagnòstic en educació |
• El psicodiagnòstic en els diferents cicles de l’ensenyament. • Avaluació del funcionament intel•lectual: Escala d’aptituds i psicomotricitat de McCarthy • Avaluació de factors grafo-perceptius: • Test de percepció i memòria de Rey i Osterrieth • Test de desenvolupament de la percepció visual de Frostig • Qüestionaris de personalitat de Cattell per a nens i adolescents (ESPQ, CPQ, HSPQ) • Test de dibuix de la figura humana de Koppitz • Test d’anàlisi de la lectura i escriptura de Tale • Avaluació de les habilitats psicolingüístiques: ITPA |