2011_12
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Psicologia (2002)
 Assignatures
  DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ
   Continguts
Tema Subtema
Bloc 1
Marc de referència i pressupostos teòrics

• Concepte de diagnòstic psicopedagògic
• Funcions del psicopedagog
• L’enfocament contextual i sistèmic
• El marc constructivista dels processos d’ensenyament-aprenentatge
• Funcions dels EAP: incidència del marc teòric de referència i concreció a nivell de diagnòstic psicopedagògic
Bloc 2
Subjectes i sistemes implicats en el diagnòstic psicopedagògic

• L’escola
• El professorat
• L’alumnat
• Les famílies
• El/la psicopedagog/a
Bloc 3
El diagnòstic en educació com a procés

• Marc, condicionants i objectius del procés psicodiagnòstic.
• Anàlisi de la demanda
• L’anamnesi
• L’entrevista
• L’observació
• L’exploració individual
• L’informe i la devolució d’informació.
• Seguiment
• Elaboració d’adequacions curriculars
• Els dictàmens
Bloc 4
Algunes proves pel diagnòstic en educació

• El psicodiagnòstic en els diferents cicles de l’ensenyament.
• Avaluació del funcionament intel•lectual: Escala d’aptituds i psicomotricitat de McCarthy
• Avaluació de factors grafo-perceptius:
• Test de percepció i memòria de Rey i Osterrieth
• Test de desenvolupament de la percepció visual de Frostig
• Qüestionaris de personalitat de Cattell per a nens i adolescents (ESPQ, CPQ, HSPQ)
• Test de dibuix de la figura humana de Koppitz
• Test d’anàlisi de la lectura i escriptura de Tale
• Avaluació de les habilitats psicolingüístiques: ITPA