Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Psicologia (2002) |
Assignatures |
DEONTOLOGIA PROFESSIONAL |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | DEONTOLOGIA PROFESSIONAL | Codi | 11162261 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 3r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral | Exposició per part del docent d'aspectes teòrics i pràctics amb el suport de material clínic, reportatges, textes o pel·lícules |
Esdeveniments científics i/o divulgatius | Exposicions pràctiques per diferents professionals que treballen en institucions psiquiàtriques, jurídiques i a nivell privat, per analitzar les diferents problemàtiques ètiques i/o deontològiques que sorgeixen en el dia a dia a nivell professional dins l’àmbit de la clínica. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. Es treballaran diferents articles de premsa, pel·lícules, novel·les i casos clínics per analitzar les diferents problemàtiques ètiques i/o deontològiques que sorgeixen en el dia a dia a nivell professional i social. |
Tècnica del dilema | Presentació de diferents dilemes ètics sobre els que reflexionar i prendre possibles decisions |
Treballs | Presentació de les memòries de les diferents activitats pràctiques de classe que inclou entre d'altres: - la lectura obligatòria de les novel•les: Los renglones torcidos de Dios de Torcuato Luca de Tena. Ed Planeta El desorden de tu nombre de Juan José Millás. Ed Destino - l’elaboració d’un rol playing a partir del plantejament d’un dilema ètic de qualsevol dels temes tractats a l'assignatura |
Simulació | Reproducció de situacions reals o fictícies a les quals els estudiants, assumint el seu rol, han de donar resposta. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos | Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Fòrums de discussió | Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic, social i/o professional. |