2010_11
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau de Psicologia (2009)
 Assignatures
  HISTÒRIA DE LA PSICOLOGIA
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura: objectius, blocs temàtics, organització, metodologia, fonts d’informació disponibles, criteris i vies d’avaluació, etc.
Torn obert de preguntes.
Seminaris Els seminaris se centraran en la lectura, anàlisi i comentari de texts. S’establirà un calendari d’acord amb el qual l’alumne haurà de treballar pel seu compte texts i materials seleccionats prèviament pel professor; posteriorment es posaran en comú a l’aula les qüestions treballades que suscitin més interès i/o dificultats.
I, a propòsit de dificultats: es preveu extraordinàriament difícil poder celebrar aquestes sessions amb èxit amb grups sencers, sense desdoblament. Cal pensar-hi.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Plantejament de problemes d’interès metodològic (identificació de variables en dissenys experimentals, ús del temps de reacció com a variable dependent, etc.) i psicològic (contrastació d’hipòtesis de contingut psicològic, etc.).

Realització d’experiments senzills a l’aula.

Anàlisi i interpretació de resultats obtinguts en investigacions psicològiques.

Posada en comú a l’aula.

De nou, es preveu força difícil poder celebrar aquestes sessions amb èxit amb grups sencers, sense desdoblament. Cal pensar-hi seriosament.
Sessió Magistral Les sessions magistrals estaran constituïdes per exposicions teòriques clarament estructurades i integrades entre si que seran conduïdes pel professor i que tindran un caràcter obert i dinàmic, on l’alumne haurà de tenir una presència activa, de manera que la seva participació sigui clau en el seu desenvolupament. Durant les exposicions en qüestió, que sovint es complementaran amb presentacions en format powerpoint, el professor tractarà de comprovar el grau de seguiment de l’alumnat.
Esdeveniments científics i/o divulgatius Es convidarà l’alumne a participar en diferents esdeveniments científics d’especial interès i rellevància per a la seva formació (Setmana Psicològica, Jornades CRAMC, etc.).