TEMA 2 : Avaluació psicopedagògica alumnes TEA
|
Alumnes TEA entorn educatiu: definició i simptomatologia. Perspectives teòriques. Etiologia. Diagnòstic i detecció precoç. Les característiques del desenvolupament de les persones amb autisme. L'avaluació psicopedagògica dels alumnes amb autisme i la de les seves famílies. Necessitats educatives dels alumnes amb TEA. L'adaptació curricular de centre i aula. L'ensenyament estructurada. La intervenció en les àrees crítiques: desenvolupament de la comunicació i el llenguatge, el desenvolupament social i la flexibilitat. L'enfocament preventiu i proactiu en la resposta educativa a les conductes desafiants. El suport a les famílies |
TEMA 3 : Avaluació psicopedagògica alumnes amb Discapacitat Intel.lectual |
Discapacitat intel·lectual: concepte, classificació, criteris diagnòstics i directrius per a la intervenció des dels diferents paradigmes (retard mental com a dèficit i el paradigma dels suports *: AARM (1992; 2002) i AAID (2010). Etiologia. Característiques generals del desenvolupament. les necessitats educatives dels alumnes amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies, l'avaluació psicopedagògica i la resposta educativa. la planificació centrada en la persona i en la família
|
TEMA 4 :Avaluació psicopedagògica dels aluumnes amb sordera |
La sordesa: definició, classificació, etiologia i prevenció. La detecció precoç i l'avaluació de el dèficit auditiu. Les característiques de el desenvolupament dels alumnes amb dèficit auditiu. L'avaluació psicopedagògica dels alumnes amb discapacitat auditiva. Les necessitats educatives dels alumnes amb hipoacúsia i sordesa, i les de les seves famílies. Les modalitats educatives en l'escola inclusiva |