2022_23
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau en Psicologia (2009)
 Assignatures
  INTEL·LIGÈNCIA I CREATIVITAT
   Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Coneixement de les metodologies explicatives de la conducta humana.
Demostrar el coneixement dels processos i etapes del desenvolupament físic, psicomotor, cognitiu i lingüístic durant el cicle vital, integrant aquest estudi dins d'una prespectiva global de desenvolupament.
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel·ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
 A5 Conèixer i familiaritzar-se amb els diferents mètodes i tècniques d'investigació que s'han adoptat a l'estudi de la psicologia des dels seus inicis fins l'actualitat.
Estar en condicions de projectar els coneixements adquirits en l'àmbit aplicat.
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
Mesurar variables psicològiques, processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i en el moment de definir i portar a terme un projecte.
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel·ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
 A6 Utilitzar informació i especialment de caràcter bibliogràfic.
Exposar de manera escrita els resultats de l'estudi en proves o petits treballs.
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,...), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
Participar activament a l’assignatura.
 A7 Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
Aplicar les tècniques apreses a contextos concrets.
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia Clínica.
Seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica pròpies de la Psicologia Clínica.
 A8 Realitzar treball en equip resolent exercicis pràctics.
Saber organitzar i seleccionar la informació pertinent.
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel·ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
Fa aportacions significatives o certes innovacions
Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
Identificar els elements i variables importants en les situacions experimentals de motivació i emoció i interpretar els resultats dels esmentats experiments, relacionant-los amb les hipòtesis plantejades.
Planificar, gestionar i avaluar el seu propi procés d'aprenentatge, prenent consciència dels objectius personals i resolent estratègicament les dificultats detectades.
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
Identificar, analitzar i resoldre problemes complexos, mitjançant l'elaboració d'un pla d'actuació realista i sistemàtic que permeti trobar solucions efectives als problemes plantejats.
 B3 Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Experimenta amb procediments nous
Identifica els resultats de la innovació
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Troba nous mètodes per fer les coses
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
Formular preguntes, analitzar i argumentar judicis propis i aliens, desenvolupar enfocaments creatius i originals en la realització de tasques i projectes.
 B4 Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
 B5 Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Formular preguntes, analitzar i argumentar judicis propis i aliens, desenvolupar enfocaments creatius i originals en la realització de tasques i projectes.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
 C2 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C3 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
 C4 Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals