2023_24
Educational guide 
Faculty of Education Sciences and Psychology
A A 
english 
Bachelor's Degree in Pedagogy (2009)
 Subjects
  PROFESSIONAL ACTIONS IN SPECIFIC CONTEXTS
   Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities DESCRIPCIÓ
- Prendre contacte i recollir informació dels alumne sobre: Conexiements previs de la matèria, interessos, motivació.
- Presentació de l'assignatura: objectius, continguts a treballar, metodologia docent, avaluació...

OBJETIUS
- Detectar les possibles dificultats de seguiment dels alumnes.
- Corregir coneixements erronis.
- Comunicar que es pretén amb l'assignatura: Comunicar els objectius, nombrar els continguts i comunicar i clarificar els criteris d'avaluació.

MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.

ESCENARI
Aula ordinària i Recursos Tecnològics

AGRUPACIÓ
Gran grup.

TASQUES DE L'ALUMNAT
- Participar en l'activitat donant informació al professor.
- Escolar i entendre què se li demanarà durant el desenvolupament de l'assignatura.
Lecture DESCRIPCIÓ
Exposició dels continguts de l'assignatura:
- Relacionar amb la sessió anterior.
- Emfatitzar les idees principals.
- Explicacions ordenades i estructurades.
- Exemples.
- Relacionar els nous conceptes.
- Assegurar l'entesa de continguts.

OBJETIUS
- Comunicar coneixements.

MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.

ESCENARI
Aula ordinària i Recursos Tecnològics

AGRUPACIÓ
Gran grup.

TASQUES DE L'ALUMNAT
- Participar de la sessió (prendre apunts, intervenir a la sessió, contestar a les preguntes...).
Problem solving, exercises in the classroom DESCRIPCIÓ
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici relacionat amb la temàtica de l'assignatura.

OBJETIUS
- Reflexionar i relacionar teoria i pràctica.
- Introduir nous coneptes i integrar-los amb els anteriors.
- Consolidar coneixements.

MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.

ESCENARI
Aula ordinària i Recursos Tecnològics

AGRUPACIÓ
Grup mitjà i petit grup

TASQUES DE L'ALUMNAT
- Resoldre el problema o exercici plantejat.
- Si existeix discusió en grup, ha de preparar la seva intervenció.
Presentations / oral communications DESCRIPCIÓ
Exposició oral per part de l'alumnat d'un tema concret o d'un treball prèvia presentació escrita.

OBJETIUS
- Comunicar coneixements.
- Avaluar coneixements

MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.

ESCENARI
Aula ordinària i Recursos Tecnològics

AGRUPACIÓ
Gran grup, grup mitjà i petit grup

TASQUES DE L'ALUMNAT
- Exposició del treball.
- Defensa pública del treball.
- Explicitar en forma de conclusions els problemes trobats durant la seva elaboració.
Assignments DESCRIPCIÓ
Activitat que realitza l'alumnat:
- Recesions sobre articles científics.
- Treballs monogràfics.
- Memòries.
- Projectes

OBJETIUS
- Conèixer i consolidar coneixements.
- Avaluar coneixements

MODALITAT
Autònoma: No requereix la presència del professor en l'execució.

ESCENARI
Independent

AGRUPACIÓ
Grup mitjà, petit grup i individual.

TASQUES DE L'ALUMNAT
- Realitzar el treball a partir del guió proporcionat pel professor.
- Disposa de les sessions de tutories amb la finalitat que el professor li faci el seguiment del treball.
Personal attention DESCRIPCIÓ
Temps reservat pel professor per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

OBJETIUS
- Atenció, seguiment i orientació professional de l'alumne.
- Intercanciar informació, opinió i coneixements.
Afavorir el feed-back amb l'alumnat sobre els treballs de l'assignatura.
- Assessorament en la recerca d'informació.

MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.

ESCENARI
Aula ordinària, despatx professor i via telemàtica.

AGRUPACIÓ
Petit grup i individual.

TASQUES DE L'ALUMNAT
- Preparació de dubtes, dificultats a resoldre, etc.