Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau de Pedagogia (2009) |
Assignatures |
PRÀCTICUM |
Pla específic d'actuació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | PRÀCTICUM | Codi | 11214401 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
21 | Pràctiques Externes obligatòria | Quart | AN conv. única |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Les activitats introductòries comencen abans de la matrícula amb l'assignació del pràcticum. Per a més detall, es pot consultar l'apartat "Procediments de selecció i assignació" d'aquesta guia. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes | Aquests procediments es descriuen al següent punt d'aquesta guia (apartat "Mecanismes de coordinació/seguiment"). |
Treballs de pràctiques externes | La memòria del pràcticum de 4rt curs ha d'incloure els apartats següents (entre 20 i 25 pàgines): 1.- Presentació del treball. Introducció. Justificació de l'elecció del centre. 2.- Contextualització del centre (breu descripció). 3.- Resum del pla d'intervenció. 4.- Anàlisi del desenvolupament. 5.- Avaluació del procés. 6.- Conclusions (síntesi breu de tots els temes tractats i accions realitzades, exposant-ne els aspectes positius i els negatius, i una valoració de les expectatives inicial). 7.- Bibliogradia i altres fonts de consulta. |
Estada de pràctiques | El període per portar a terme l'estada al centre és de gener a abril. -En una primera fase dle pràcticum, l'estudiant ha d'observar i analitzar la realitat del centre, servei o institució triada. -En una segona fase, l'estudiant ha de dissenyar, desenvolupar i avaluar un Projecte d'Intervenció de caràcter individualitzat, grupal o comunitari, en funció dels objectius i les característiques del centre, servei o institució on realitzi el seu pràticum. L'estudiant haurà de fer una memòria que plasmi tot el què ha realitzat durant les seves pràctiques: des de les tasques més bàsiques d'observació i recopilació de documents fins a les més complexes com la reflexió sobre la pròpia acció. |