2012_13
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Social (2009)
 Assignatures
  APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT
   Fonts d'informació
Bàsica Lahey, B. , Introducción a la psicología, McGraw-Hill, 1999
Torres, J., Tornay, F., Gómez Millán, E. , Procesos Psicológicos Básicos. , McGraw-Hill, 1998
Palacios, J., Marchesi, A. y Coll, C. , Desarrollo psicológico y educación 1. Psicología evolutiva., Alianza, 2002
Coll, C.; Palacios, J. y Marchesi, A. , Desarrollo psicológico y educación 2. Psicología de la educación escolar., Alianza (2ª edición), 2001
Delval,J, El desarrollo humano, Siglo XXI, 2008
Muñoz, V.; López, I.; Jimenez-Lagares, I.; Ríos, M.; Morgado, B.; Roman, M.; Ridao, B.; Candau, X. y, Manual de psicología del desarrollo aplicado a la educación, Madrid: Piramide, 2011

Complementària Perinat, A., La primera infancia, Barcelona: UOC, 2007
Papalia, D.; Olds, S. y Feldman, R, Desarrollo humano, Mexico: McGraw Hill, 2010
Bloc 1. Introducció a la psicología de l’aprenentatge i del desenvolupament

 Goldstein, E. (1988/2000). Sensación y percepción. Madrid: Debate/Paraninfo.

Craig, G. J. (1997).  Desarrollo psicológico. México: Prentice-Hall

 

Bloc 2: Psicologia del desenvolupament

 Flavell, J. (1984). El desarrollo cognitivo. Madrid: Visor

Owens, R. E. (2003): Desarrollo del lenguaje. Madrid: Prentice-Hall

Conde, J. L. (1997). Fundamentos para el desarrollo de la motricidad. Málaga: Aljibe.

López  F., Etxebarria, M. J. y Ortiz, M. J.  (1999) Desarrollo afectivo y social. Madrid: Pirámide


Bloc 3: Psicologia de l’educació

Cubero, Rosario (2005) Perspectivas constructivistas. Barcelona: Grao

Coll, C. y otros (1993). El constructivismo en el aula. Barcelona: Graó.

Mayer. R. E. (2004). Psicología de la Educación. Enseñar para un aprendizaje significativo. Volumen II. Madrid: Prentice-Hall.

Mercier, N. (1997). La construcción guiada del conocimiento. Barcelona: Paidos.

Pozo, J. I. (1996). Aprendices y maestros. Madrid. Alianza.

Mauri, T.; Valls, E. y Gómez, E. (1992). Els continguts escolars. El tractament en el currículum. Barcelona: Graó/ICE de la U. Barcelona.


REVISTES

Infancia y aprendizaje

Cuadernos de pedagogía

Cultura y educación

Aula de Innovación Educativa