Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Social (2009) |
Assignatures |
CONTEXTOS D'INTERVENCIÓ I |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 |
Assignatura | CONTEXTOS D'INTERVENCIÓ I | Codi | 11224204 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
T1.- Intervenció socioeducativa a la família com a agència de socialització. 1.1.- Breu conceptualització de la família. 1.2.- El procés de socialització (primària i secundària). 1.3.- Els estils de socialització parental: dimensions constituents i repercussions educatives. 1.4.- Claus per a la intervenció en el medi familiar. T2.- Intervenció socioeducativa per a la promoció de l'èxit educatiu. 2.1.- Delimitació conceptual. 2.2.- Les mesures contra el fracàs. 2.3.- Actuacions d’èxit en les escoles europees . 2.4.- Una experiència d’èxit: les comunitats d’aprenentatge. T3.- Intervenció socioeducativa per a una convivència intercultural. 3.1.- Nocions preliminars entorn del fenomen migratori. 3.2.- Característiques principals de la immigració a Espanya. El cas de Catalunya. 3.3.- Models entorn del tractament de les migracions i les minories ètniques. 3.4.- Principis i premisses inspiradores de les polítiques d’immigració en el context estatal. 3.5.- Reptes de futur. 3.6.- El posicionament de l’educadora social davant del fenomen de la migració. |