2020_21
Guía docente 
Facultad de Ciencias de la Educación y Psicología
A A 
castellano 
 
Grado en Educación Primaria (2009)
 Asignaturas
  HABILIDADES COMUNICATIVAS
   Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Sesión magistral
B1
B2
B5
B6
C2
C3
C4
Exposició dels continguts de l'assignatura. 10%
Debates
B3
B6
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. 5%
Presentaciones/exposiciones
B1
B5
B6
C2
C3
C4
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). 15%
Foros de discusión
B2
B3
B6
C3
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic i/o professional. 5%
Prácticas a través de TIC
B1
B4
B5
C2
C3
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. 15%
Supuestos prácticos / estudio de casos
B2
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. 10%
Trabajos
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C2
C3
C4
Treballs realitzat perl'alumnat utilitzant la metodologia activa del "Treball per projectes". 15%
Pruebas orales
B4
B6
C3
C4
Proves que inclouen preguntes obertes i/o tancades sobre un tema o aspecte concret. L'alumne ha de respondre de manera directa i oral a la formulació de la pregunta. 15%
Pruebas prácticas
B6
C3
C4
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L'alumne ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. 5%
Pruebas mixtas
B4
B6
C3
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. 5%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

L'avaluació serà contínua. Es tindran en compte les reflexions i produccions dels treballs per projectes, dels estudis de casos, dels role-playings, i la recerca autònoma d'informació per al desenvolupament de les exposicions i debats.

Seran valorats positivament la participació en els seminaris, debats, fòrums, etc.

Les tècniques d'avaluació que s'utilitzaran seran:

Tècniques d'observació directa (registres anecdòtics, llistes de control, escales de qualificació/estimació), anàlisi de realitzacions (anàlisi de tasques, portafolis, escales de valoració, taules de criteris), tècniques d'informació directa (qüestionaris, diaris, inventaris, entrevistes), proves (proves d'execució o aplicació, proves orals, proves escrites).

Tota la documentació lliurada per part de l'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consell de mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament.

L'alumnat amb alguna necessitat educativa pot parlar amb el professor/a per tal de fer les adaptacions que calguin.

Per poder fer l'avaluació ponderada de la matèria serà necessari presentar totes les activitats obligatòries de cadascú dels mòduls amb pes a la qualificació final, i la nota mínima de cadascuna de les tasques presentades haurà de ser superior a 5.

Totes les tasques que tinguin pes a la qualificació final de l'assignatura, que no hagin estat superades a la primera convocatòria, disposaran d'una segona oportunitat perquè l'alumnat tingui la possibilitat d'aconseguir una valoració positiva.

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.