2016_17
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES LLENGÜES I
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
B6
Exposicio oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (si es el cas, previa presentacio escrita). Es tindra en compte la motivacio, la capacitat per resoldre els dubtes plantejats aixi com l'avaluacio entre iguals i la col.laboracio en les sessions. 20%
Sessió Magistral
B3
En el desplegament metodològic de l’assignatura s’empraran tècniques i mètodes d’aprenentatge cooperatiu com a motor de l’aprenentatge significatiu dels conceptes treballats.
Tal com explicitarem en l’assignatura, en les interaccions amb altres cal crear situacions òptimes per l’aparició de conflicte sociocognitiu, mecanisme que desencadena l’aprenentatge segons Piaget, i per a l’actuació d’un mediador, en termes de Vigotski.
Per tal d’optimitzar les diferents situacions en l’adquisició d’estratègies instructives d’aprenentatge cooperatiu seguirem la progressió:

• Modelatge metacognitiu
• Interrogació metacognitiva
• Treball en grup
• Ensenyament recíproc
• Anàlisi i discussió metacognitiva

En el disseny de les activitats plantejades tindrem en compte també, tots els principis explicitats en la mateixa assignatura:

• PBL , que porta implícit el principi d’interdisciplinarietat.
• Tractament integrat de les llengües, que a la vegada porta implícit el principi de plurilingüisme.
Es valorara la motivacio, participacio i evolucio de l'alumne.
10%
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
B3
Es tindra en compte la capacitat de resolucio de problemes plantejats, aixi com l'analisis, la justificacio i el plantejament de les diferents activitats, tant pròpies com dels companys. L'exercici tindrà el valor de prova escrita de l'assignatura. 20%
Treballs
B3
Treball escrit sobre els continguts de l'assignatura. 20%
Pràctiques a través de TIC
A3
Disseny d’una activitat de comprensió /expressió oral emprant eines 2.0 20%
Altres  

Es valorara la motivacio, participacio i evolucio de l'alumne.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.