Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (2009) |
Assignatures |
DIFICULTATS D'APRENENTATGE I TRASTORNS DEL DESENVOLUPAMENT |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | DIFICULTATS D'APRENENTATGE I TRASTORNS DEL DESENVOLUPAMENT | Codi | 11234104 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A2 |
Coneix els principis, fonaments, referents ideològics i normatius de l'atenció a la diversitat i l'escola inclusiva. Coneix recursos organitzatius, metodològics i materials per atendre les necessitats educactives a l'aula d'infantil i primària. | |
A4 |
Identifica els processos anormals del desenvolupament. Coneix les manifestacions i causes dels transtorns del desenvolupament. Disssenya recursos organitzatius, metodològics i material per donar resposta a les necessitats educatives de l'aula infantil i primària. | |
A7 |
Coneix altres professionals, equips i serveis de l'educació i la salut amb els que ha de col·laborar en l'atenció a les necessitats educatives especials que es plantegin. | |
A10 |
Presenta una actitud crítica sobre les pràctiques a l'aula amb la finalitat d'optimitzar la tasca docent. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges Elabora una estratègia per a resoldre el problema Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions | |
B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses Busca nous procediments i mètodes per fer les coses Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts | |
B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst Pren decisions de manera encertada basant-se en dades Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible. | |
B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles. Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva Accepta i compleix les normes del grup S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup | |
B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués En les seves presentacions utilitza medis de suport Sap respondre a les preguntes que se li formulen Es presenta voluntari per fer presentacions oportunes en públic Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,... Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors | |
C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa | |
C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat |