2020_21
Guía docente 
Facultad de Ciencias de la Educación y Psicología
A A 
castellano 
 
Grado en Educación Primaria (2009)
 Asignaturas
  ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LAS CIENCIAS SOCIALES I
   Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Introduir a l'alumne en la mecànica del que serà l'assignatura, tot indicant quins seran els punts forts de desenvolupament.
Sesión magistral Explicació pautada racional de la geografia i història del país, en perspectiva d'anàlisi de present i de futur. El clima i el relleu es treballaran en coordinació amb l'assignatura Ensenyament i aprenentatge de les ciències experimentals II.
Seminarios Treball seqüencial complementari de les sessions teòriques reforçant les aplicacions didàctiques. Reflexió sobre fonts didàctiques relacionades amb demografia i economia.
Prácticas en laboratorios Comprensió efectiva del tractament de l'espai a l'Educació Primària. Exercicis adequats als cicles educatius.
Trabajos Incidir en l'aprofitament dels documents i les imatges com a font de referència bàsica per una didàctica eficient.
Domini del disseny curricular: treball cooperatiu.
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Es buscarà de l'alumne un treball d'anàlisi i de síntesi raonat respecte a pràctiques multi variades: mapes, gràfiques, comentaris de text, comentaris de fonts primàries, etc. Preparació d'una sessió i aplicació amb alumnes d'educació primària.
Prácticas de campo / salidas Treball de dos eixos rellevants per valorar la potencialitat d'aprenentatges relacionats amb les ciències socials: visita a un camp d'aprenentatge i al Museu d'Història de Catalunya a Barcelona. El tractament de les etapes de la història a partir de diversos referents.
Prácticas a través de TIC Ús pràctic del moodle.
Simulación Exercitar la capacitat d'empatia per assolir raonaments eficaços i contrastats.
Atención personalizada Aclariment de conceptes i ajuda en l'aplicació dels coneixements.