Grado en Educación Primaria (2009) |
Asignaturas |
ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LAS CIENCIAS SOCIALES I |
Metodologías |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2020_21 |
Asignatura | ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LAS CIENCIAS SOCIALES I | Código | 11234112 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
6 | Obligatoria | Segundo | 2Q |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
descripción | |
Actividades introductorias | Introduir a l'alumne en la mecànica del que serà l'assignatura, tot indicant quins seran els punts forts de desenvolupament. |
Sesión magistral | Explicació pautada racional de la geografia i història del país, en perspectiva d'anàlisi de present i de futur. El clima i el relleu es treballaran en coordinació amb l'assignatura Ensenyament i aprenentatge de les ciències experimentals II. |
Seminarios | Treball seqüencial complementari de les sessions teòriques reforçant les aplicacions didàctiques. Reflexió sobre fonts didàctiques relacionades amb demografia i economia. |
Prácticas en laboratorios | Comprensió efectiva del tractament de l'espai a l'Educació Primària. Exercicis adequats als cicles educatius. |
Trabajos | Incidir en l'aprofitament dels documents i les imatges com a font de referència bàsica per una didàctica eficient. Domini del disseny curricular: treball cooperatiu. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria | Es buscarà de l'alumne un treball d'anàlisi i de síntesi raonat respecte a pràctiques multi variades: mapes, gràfiques, comentaris de text, comentaris de fonts primàries, etc. Preparació d'una sessió i aplicació amb alumnes d'educació primària. |
Prácticas de campo / salidas | Treball de dos eixos rellevants per valorar la potencialitat d'aprenentatges relacionats amb les ciències socials: visita a un camp d'aprenentatge i al Museu d'Història de Catalunya a Barcelona. El tractament de les etapes de la història a partir de diversos referents. |
Prácticas a través de TIC | Ús pràctic del moodle. |
Simulación | Exercitar la capacitat d'empatia per assolir raonaments eficaços i contrastats. |
Atención personalizada | Aclariment de conceptes i ajuda en l'aplicació dels coneixements. |