Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (2009) |
Assignatures |
ACTIVITAT FÍSICA I ESPORTIVA A L'EDAT ESCOLAR |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | ACTIVITAT FÍSICA I ESPORTIVA A L'EDAT ESCOLAR | Codi | 11234214 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema 1: L’EF de base i l’iniciació esportiva. El joc amb pilota als peus com a referent. |
1.1. Tipus d’habilitats perceptiu- motrius bàsiques: La coordinació com a referent. 1.2. Evolució de les habilitats perceptiu- motrius bàsiques i els seus beneficis per l’alumne. 1.3. El joc com a nexe d’unió entre la participació individual i la social. 1.3.1.La motivació pel joc. 1.3.2.El joc al món animal, “instint de joc”, el joc organitzat, el joc esportiu i l’esport. 1.3.3.Els jocs populars i tradicionals amb pilota. 1.3.4.Els jocs cooperatius amb pilota. 1.3.5.El joc de referent esportiu. 1.4.La iniciació esportiva al sistema escolar. 1.4.1.Els valors i els riscos de la iniciació esportiva. |
Tema 2: Concepte, característiques, orientacions i classificacions de l'esport actual | 2.1. Diversitat de concepcions de l'esport segons diferents autors 2.2. L'esport escolar 2.3. Taxonomia esportiva |
Tema 3: L'esport a l'escola i els seus valors educatius | 3.1. Els esports com a eina educativa 3.2. Valors individuals i col•lectius que promouen els esports. 3.2.1.La cooperació . 3.2.2.La competició. 3.2.3.El respecte. 3.3. Principals deficiències de l’esport escolar. |
Tema 4: El procés d’ensenyament - aprenentatge en els esports (PEDAGOGIA I DIDÀCTICA) | 4.1. Evolució de l’aprenentatge de les hablitats específicques dels diferents esports segons l’edat d’iniciació. 4.2. Selecció i disseny d’exercicis 4.2.1.Les fonts d’informació: tradicional i bibliogràfiques. 4.2.2.Definició d’objectius i continguts. 4.2.3.L’avaluació inicial. 4.2.4.Metodologia utilitzada. 4.2.5.Les variables; progressions i regressions. 4.2.6.El disseny d’exercicis. 4.2.7.La creació de nous jocs. |
Tema 5: Esports amb implements | 5.1. Introducció 5.1.1. Qùe són els implements 5.1.2. Tipus d’implements 5.2 Esports amb implement 5.2.1. El badminton 5.2.2. Introducció al badminton 5.2.3. Història 5.2.4. Reglament 5.2.5. Terreny de joc i material 5.2.6. Técnica 5.2.7. Tàctica 5.2.8. Aplicació didàctica del badminton 5.3 El tennis taula 5.3.1. Introducció al tennis taula 5.3.2. Història 5.3.3. Reglament 5.3.4. Terreny de joc i material 5.3.5. Técnica 5.3.6. Tàctica 5.3.7. Aplicació didàctica del tennis taula 5.4. El béisbol 5.4.1. Introducció al beisbol 5.4.2. Història 5.4.3.Reglament 5.4.4. Terreny de joc i material 5.4.5. Técnica 5.4.6. Tàctica 5.4.7. Aplicació didàctica del badminton 5.5. Pitxi 5.5.1. Mini-beisbol 5.5.1. Béisbol/softball 5.6. Ringo 5.6.1. Introducció al ringo 5.6.2. Història 5.6.3. Reglament 5.6.4.Terreny de joc i material 5.6.5. Técnica 5.6.6.Tàctica 5.6.7. Aplicació didàctica del ringo |
Tema 6: Marc conceptual del futbol | 6.1. Els orígens: breu aproximació a l’història del futbol. 6.2. Classificació del futbol. 6.3. El reglament i els factors estructurals del futbol. 6.3.1. El mini futbol, jocs amb pocs jugadors, amb pocs objectius i en un espai adaptat. 6.3.2. El futbol reduït, situacions d’atac i defensa amb una presa de decisió senzilla. 6.4. El Futbol i les seves possibilitats. Pràctica en diferents edats, sexes i amb discapacitats. 6.4.1. El futbol de gènere. 6.4.2. El futbol i les diferents edats. 6.4.3. El futbol i els discapacitats. 6.4.4. Altres representacions que aporta el futbol: la dansa i la interrelació amb altres esports com futbol- tennis o futvolei. |