2012_13
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (2009)
 Assignatures
  ACTIVITAT FÍSICA I ESPORTIVA A L'EDAT ESCOLAR
   Continguts
Tema Subtema
Tema 1: L’EF de base i l’iniciació esportiva. El joc amb pilota als peus com a referent.


1.1. Tipus d’habilitats perceptiu- motrius bàsiques: La coordinació com a referent.
1.2. Evolució de les habilitats perceptiu- motrius bàsiques i els seus beneficis per l’alumne.
1.3. El joc com a nexe d’unió entre la participació individual i la social.
1.3.1.La motivació pel joc.
1.3.2.El joc al món animal, “instint de joc”, el joc organitzat, el joc esportiu i l’esport.
1.3.3.Els jocs populars i tradicionals amb pilota.
1.3.4.Els jocs cooperatius amb pilota.
1.3.5.El joc de referent esportiu.
1.4.La iniciació esportiva al sistema escolar.
1.4.1.Els valors i els riscos de la iniciació esportiva.
Tema 2: Concepte, característiques, orientacions i classificacions de l'esport actual 2.1. Diversitat de concepcions de l'esport segons diferents autors
2.2. L'esport escolar
2.3. Taxonomia esportiva
Tema 3: L'esport a l'escola i els seus valors educatius 3.1. Els esports com a eina educativa
3.2. Valors individuals i col•lectius que promouen els esports.
3.2.1.La cooperació .
3.2.2.La competició.
3.2.3.El respecte.
3.3. Principals deficiències de l’esport escolar.
Tema 4: El procés d’ensenyament - aprenentatge en els esports (PEDAGOGIA I DIDÀCTICA) 4.1. Evolució de l’aprenentatge de les hablitats específicques dels diferents esports segons l’edat d’iniciació.
4.2. Selecció i disseny d’exercicis
4.2.1.Les fonts d’informació: tradicional i bibliogràfiques.
4.2.2.Definició d’objectius i continguts.
4.2.3.L’avaluació inicial.
4.2.4.Metodologia utilitzada.
4.2.5.Les variables; progressions i regressions.
4.2.6.El disseny d’exercicis.
4.2.7.La creació de nous jocs.

Tema 5: Esports amb implements 5.1. Introducció
5.1.1. Qùe són els implements
5.1.2. Tipus d’implements
5.2 Esports amb implement
5.2.1. El badminton
5.2.2. Introducció al badminton
5.2.3. Història
5.2.4. Reglament
5.2.5. Terreny de joc i material
5.2.6. Técnica
5.2.7. Tàctica
5.2.8. Aplicació didàctica del badminton
5.3 El tennis taula
5.3.1. Introducció al tennis taula
5.3.2. Història
5.3.3. Reglament
5.3.4. Terreny de joc i material
5.3.5. Técnica
5.3.6. Tàctica
5.3.7. Aplicació didàctica del tennis taula
5.4. El béisbol
5.4.1. Introducció al beisbol
5.4.2. Història
5.4.3.Reglament
5.4.4. Terreny de joc i material
5.4.5. Técnica
5.4.6. Tàctica
5.4.7. Aplicació didàctica del badminton
5.5. Pitxi
5.5.1. Mini-beisbol
5.5.1. Béisbol/softball
5.6. Ringo
5.6.1. Introducció al ringo
5.6.2. Història
5.6.3. Reglament
5.6.4.Terreny de joc i material
5.6.5. Técnica
5.6.6.Tàctica
5.6.7. Aplicació didàctica del ringo
Tema 6: Marc conceptual del futbol 6.1. Els orígens: breu aproximació a l’història del futbol.
6.2. Classificació del futbol.
6.3. El reglament i els factors estructurals del futbol.
6.3.1. El mini futbol, jocs amb pocs jugadors, amb pocs objectius i en un espai adaptat.
6.3.2. El futbol reduït, situacions d’atac i defensa amb una presa de decisió senzilla.
6.4. El Futbol i les seves possibilitats. Pràctica en diferents edats, sexes i amb discapacitats.
6.4.1. El futbol de gènere.
6.4.2. El futbol i les diferents edats.
6.4.3. El futbol i els discapacitats.
6.4.4. Altres representacions que aporta el futbol: la dansa i la interrelació amb altres esports com futbol- tennis o futvolei.