Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (2009) |
Assignatures |
INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL I MOTÒRICA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL I MOTÒRICA | Codi | 11234217 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Bloc I - MARC CONCEPTUAL 1. Concepte actual de discapacitat 2. Barreres que impedeixen la qualitat de vida a les persones amb discapacitat |
|
Bloc II - INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT VISUAL 1. Introducció. Conceptes previs. 2. Necessitats específiques. 3. Principis generals d'actuació: 3.1 Currículum específic 3.2 Aspectes organitzatius i metodològics 3.3 Elements materials. Recursos tecnològics. 3.4 Elements personals |
1.1 Ceguesa i deficiència visual 2.1 Necessitas específiques de l'alumnat amb discapacitat visual a l'educació primària. 2.1.1 Estimulació/ entrenament visual 3.1.2 Estimulació multisensorial 3.1.3 Lectoescriptura Braille 3.1.4 Orientació i mobilitat 3.1.5 Habilitats de vida diària c.2.1 Organització de l'espai c.2.2 Principis metodològics 3.3.1 Material i instruments de lectura, escriptura i càlcul. 3.3.2 Materials tècnics, específics i adaptats. 3.4.1 Mestre de suport i centre de recursos per a deficients visual |
Bloc III - INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT AUDITIVA. 1. Introducció. Conceptes previs. 2. Necessitats específiques. 3. Principis generals d'actuació: 3.1 Comunicació i llenguatge 3.2 Aspectes organitzatius i metodològics 3.3 Recursos i materials específics 3.4 Elements personals |
1.1 Hipoacúsia i sordesa. 2.1 Necessitas específiques de l'alumnat amb discapacitat auditiva a l'educació primària. 3.1.1 Llenguatge de signes, labiolectura i paraula complementada 3.1.2 Estimulació auditiva 3.2.1 Organització de l'espai 3.2.2 Principis metodològics 3.3.1 Audífon, implant coclear, bucle magnètic, equip de freqüència modulada... 3.4.1 Mestre de suport i centre de recursos per a deficients auditius. |
Bloc IV - INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT MOTÒRICA. 1. Introducció. Conceptes previs. 2. Necessitats específiques. 3. Principis generals d'actuació: 3.1 Comunicació i llenguatge 3.2 Aspectes organitzatius i metodològics 3.3 Recursos i materials específics 3.4 Elements personals 3.5 Psicomotricitat i esports adaptats |
1.1 Discapacitat física. Paràlisi cerebral. 2.1 Necessitats específiques de l'alumnat amb discapacitat motòrica a l'educació primària. 3.1.1 Sistemes augmentatius i alternatius de comunicació. 3.1.2 Ajudes tècniques a la comunicació. 3.2.1 Organització de l'espai 3.2.2 Principis metodològics 3.3.1 Ajudes tècniques específiques 3.4.1 Mestre de suport. Vetllador/a. |