Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (2009) |
Assignatures |
INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL I MOTÒRICA |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL I MOTÒRICA | Codi | 11234217 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
Alvarez, M.F, Aspectos evolutivos y educativos de la deficiencia visual., ONCE, 2000 Moreno i Oliver, F.X, Visió i aprenentatge, UAB, 2002 Bueno, M., Niños y niñas con ceguera, Aljibe, 2000 Comes, G., Lectura y libros para alumnos con necesidades especiales, CEAC, 2003 Levitt, S., Tratamiento de la parálisis cerebral y del retraso motor., Médica Panamericana, 2000 Puyuelo, M. i Ariba, J.A., Parálisis cerebral infantil. Aspectos comunicativos y psicopedagógicos. Orientaciones al profesorado y a la família., Aljibe, 2000 Torres, S., Sistemas alternativos de comunicación., Aljibe, 2001 Sánchez, J. i Llorca, M., Atención educativa al alumnado con parálisis cerebral., Aljibe, 2004 FIAPAS, Manual básico de formación especializada sobre discapacidad auditiva, FIAPAS, 2004 Latorre, A. i Bisetto, D., Trastornos del desarrollo motor. Programas de intervención y casos pràcticos., Pirámide, 2009 Martín Caro, L., Sistemas de comunicación y parálisis cerebral, ICCE, 2001 Cumellas, M i Estrany, C., Discapacidades motoras y sensoriales, INDE, 2006 Albertí, M. i Romero, L., Alumnado con discapacidad visual, Graó, 2010 Basil, C.; Rosell, C. i Soro, E., Alumnado con discapacidad motriz, Graó, 2010 Cardona, C. i altres, Alumnado con pérdida auditiva, Graó, 2010 Gajic, K., Sordera y comunicación, Aljibe, 2010 Rodríguez, A., ¿Cómo leen los niños con ceguera y baja visión?, Aljibe, 2005 Basil, C. et al. , Trastorns del desenvolupament i necessitats educatives especials, UOC, 1997 FIAPAS, Sordera infantil. Del diagnóstico precoz a la inclusión educativa. Guía práctica para el abordaje interdisciplinar, Confederación Española de Familias de Personas Sordas, 2012 Lewis, V., Desarrollo y déficit, Paidós, 1991 Sacks, O., Veo una voz : viaje al mundo de los sordos, Anagrama, 2003 Puyuelo, M. i Ariba, J.A., Parálisis cerebral infantil. Aspectos comunicativos y psicopedagógicos. Orientaciones al profesorado y a la família., Aljibe, 2000 |
Complementària | |