Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (2009) |
Assignatures |
INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN LES DIFICULTATS DE COMUNICACIÓ, LECTURA I ESCRIPTURA |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN LES DIFICULTATS DE COMUNICACIÓ, LECTURA I ESCRIPTURA | Codi | 11234218 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Una sessió destinada a la presentació de l'assignatura, el seu funcionament i el sistema d'avaluació. Per a cadascun dels mòduls es preveuen activitats d'activació de coneixements previs dels alumnes. |
Sessió Magistral | Explicació dels continguts dels mòduls amb suport de material digital. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos | Estudi i resolució de casos pràctics relacionats amb el contingut dels mòduls. Es valorarà la rellevància conceptual en la resolució dels casos. |
Seminaris | Lectures guiades i anàlisi de fonts documentals diverses. Es valorarà la capacitat de relacionar teoria i pràctica. |
Debats | Grups de discussió sobre àmbits de la matèria. Es valorarà la qualitat de les aportacions i les fonts de documentació consultades. |
Presentacions / exposicions | Els alumnes, individualment o en equips de treball, exposaran les activitats plantejades en cada mòdul. Es valorarà la qualitat de les presentacions, tant pel que fa al contingut com la forma. |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge | Elaboració i presentació de treballs individuals i de grup que representen evidències significatives del procés d’aprenentatge de l’alumne. El portafoli és el producte que concreta l’avaluació continua i l’autorregulació del procés d’aprenentatge. |
Atenció personalitzada | El sentit de l'atenció personalitada és l'avaluació formativa i formadora del procés d'ensenyament i aprenentatge. Es concreta en el seguiment del treball de l'alumne, en l'oferiment d'ajuda educativa per l'autoregulació del seu aprenentatge i en el retorn qualitatiu comentat tant del seu procés de treball com dels productes lliurats. |