2022_23
Guía docente 
Facultad de Ciencias de la Educación y Psicología
A A 
castellano 
 
Grado en Educación Primaria (2009)
 Asignaturas
  PRÁCTICAS EXTERNAS I
DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) PRÁCTICAS EXTERNAS I Código 11234401
Titulación
Grado en Educación Primaria (2009)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
21 Prácticas externas obligatorias Tercer 2Q conv. única
Modalidad y lengua de impartición Ver grupos de trabajo
Prerrequisitos
Departamento Bioquímica y Biotecnología
Ingeniería Informática y Matemáticas
Estudios Ingleses y Alemanes
Filología Catalana
Filologías Románicas
Historia e Historia del Arte
Pedagogía
Psicología
Coordinador/a
GILABERT MEDINA, SANDRA
Correo-e mariamonserrat.moya@urv.cat
joseluis.lazaro@urv.cat
franciscojavier.gracia@urv.cat
mariajosep.alemany@urv.cat
sandra.gilabert@urv.cat
martina.morell@urv.cat
jesus.sierra@urv.cat
ignasi.duch@urv.cat
silvia.vea@urv.cat
jaume.camps@urv.cat
albert.oliva@urv.cat
maria.revilla@urv.cat
raquel.riera@urv.cat
georgette.vanginkel@urv.cat
mariadelosangeles.cuevas@urv.cat
monica.lopez@urv.cat
marta.salvany@urv.cat
marta.hernandez@urv.cat
nestor.villacampa@urv.cat
judith.balanya@urv.cat
ivan.sanz@urv.cat
anna.sirisi@urv.cat
gema.duarte@urv.cat
esther.neila@urv.cat
miriam.garcia@urv.cat
monica.padilla@urv.cat
sandra.vallve@urv.cat
Profesores/as
MOYA CLARAVALLS, MARIA MONSERRAT
LÁZARO CANTABRANA, JOSÉ LUIS
GRACIA SANCHO, FRANCISCO JAVIER
ALEMANY VAZQUEZ, MARIA JOSEP
GILABERT MEDINA, SANDRA
MORELL GONZALO, MARTINA
SIERRA ESCOBAR, JESUS
DUCH GAVALDA, IGNASI
VEÀ VILA, SÍLVIA
CAMPS GIRONA, JAUME
OLIVA RAMAL, ALBERT
REVILLA GONZALEZ, MARIA
RIERA SAL, RAQUEL
VAN GINKEL RIBA, GEORGETTE
CUEVAS SILVA, MARIA DE LOS ANGELES
LÓPEZ BAGES, MÒNICA
SALVANY PLANA, MARTA
HERNÁNDEZ PÉREZ, MARTA
VILLACAMPA OLIVÁN, NÉSTOR
BALANYÀ REBOLLO, JUDITH
SANZ BENITO, IVÁN
SIRISI ANGUERA, ANNA
DUARTE ABÓS, GEMA
NEILA GARACHANA, ESTHER
GARCÍA CABALLERO, MIRIAM
PADILLA DIASSON, MÓNICA
VALLVÉ SANTAMARIA, SANDRA
Web http://www.fcep.urv.cat/
Descripción general e información relevante

En el pla d’estudis del nou grau d’Educació Primària, es considera el pràcticum com l’activitat en la qual l’estudiant s’implica en el camp professional i aprofundeix en la pràctica reflexiva i en l’aprenentatge autònom. Durant el període en què es desenvolupa el pràcticum, es potencia la col•laboració entre la Facultat, els centres i les institucions on es duu a terme, la qual cosa permet aconseguir una millora de la qualitat dels processos educatius que hi tenen lloc. El pràcticum és l’espai i el procés en què es despleguen i es treballen les competències dels futurs mestres i les futures mestres. És el lloc on han de reflexionar sobre allò que fan d’una manera crítica, amb la finalitat de realitzar una construcció compartida i col•laborativa del coneixement. El pràcticum és un element fonamental i insubstituïble en la formació inicial dels mestres. Suposa la immersió de l’estudiant en centres educatius amb la finalitat de conèixer-los directament, integrar els coneixements teòrics i pràctics en contextos reals, iniciar-se en la pràctica professional i adquirir criteris propis. La intenció del pràcticum és afavorir que la socialització inicial de l’estudiant del Grau d’Educació Primària en les seves tasques professionals es faci en contextos que l’ajudin a desenvolupar l’autonomia de pensament i actuació, la capacitat crítica i el treball en equip. El pràcticum és un procés de col•laboració entre professorat i estudiants de la Facultat i el cos de mestres dels centres, amb la finalitat que els futurs mestres comprenguin els processos d’ensenyament-aprenentatge i la dinàmica de la vida escolar, permeten a l’alumnat confirmar la seva vocació i capacitat per fer de mestre o mestra i prendre consciència dels seus punts forts i febles. La finalitat del pràcticum del Grau d’Educació Primària és integrar els coneixements teoricopràctics i professionals i adequar-los a les necessitats socials actuals afavorint la col•laboració entre la facultat i els centres educatius; adquirir, al mateix temps, un coneixement pràctic de l’aula i de la seva gestió, un coneixement i aplicació dels processos d’interacció i comunicació a l’aula i un domini de les habilitats, tècniques, actituds i hàbits necessaris per fomentar un clima d’aula que faciliti l’aprenentatge i la convivència, i controlar i fer el seguiment dels procés educatiu d’ensenyament-aprenentatge, actuant i reflexionant des de la pràctica. Per poder matricular aquesta assignatura l'alumne ha de tenir superats un mínim de 120 ECTS de l'ensenyament.

(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.