2012_13
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (2009)
 Assignatures
  PRÀCTIQUES EXTERNES II
   Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Amb la finalitat d'avaluar un procés d'aprenentatge amb relació a les competències, s'ha elaborat un protocol que contempla aspectes relacionats amb les competències, els indicadors d'aprenentatge i les evidències que ens informen d'aquests indicadors.

Les tasques que haurà de fer l'alumnat de 4t curs en el seu període de pràcticum són:

Tasques de l'estudiant Evidències de l'aprenentatge Competències
Dossier d'aprenentatge Recull d'evidències

Competències del pràcticum i indicadors
Realització de seqüències didàctiques Document escrit i altres recursos
Tutoria amb el tutor o la tutora de la Facultat Declaracions orals Fitxa de control
Col·laboració en projectes d'innovació o projectes singulars del centre Informes i declaracions escrites
Memòria Document de la memòria

A l'hora de fer la valoració de l'alumnat de 4t curs, s'han de tenir en compte les accions d'intervenir, reflexionar sobre la pràctica, avaluar, investigar i innovar.

La valoració externa de les pràctiques es realitzarà partint de les dimensions competencials següents:

1. Primera dimensió. Col·laboració en una institució: participar, implicar-se, ser responsable, treballar en equip amb la resta de professionals, comprendre la institució, les seves normes i característiques, organització, funcionament, etc. 2. Segona dimensió. Ensenyament i regulació a l'aula. Actuar professionalment a l'aula: fer allò que se suposa que és la professió, comprendre-la i activar els coneixements i les habilitats personals i interpersonals necessàries per dur a terme la tasca professional. 3. Tercera dimensió. Investigar/innovar en un context: reflexionar, analitzar, investigar, fer recerca per descobrir, avaluar, demostrar i millorar l'àmbit o el context en concret.

La valoració final del període de pràctiques es farà tenint en compte els paràmetres següents:

1. L'estada al centre de pràctiques, avaluada pel tutor o la tutora del centre educatiu (40%).

2. El seguiment de les pràctiques (pla de treball, diari de camp, tutories, dossiers…) (20 %).

3. La memòria de pràctiques (40 %).