Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (2009) |
Assignatures |
ESCOLA INCLUSIVA I ATENCIÓ PRIMERENCA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | ESCOLA INCLUSIVA I ATENCIÓ PRIMERENCA | Codi | 11254005 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Segon | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Educació Inclusiva: la integració escolar i social de l'alumnat en un centre acollidor | 1.1. El centre acollidor. Conceptualització 1.2. Actituds envers l'atenció a la diversitat |
2. L'atenció primerenca. Importància de la identificació temprana de problemes que afecten al desenvolupament a l'etapa d'educació infantil | 2.1. Trastorns regulatoris 2.2. Trastorn multisistèmic del desenvolupament 2.3. Trastorns de la comunicació i el llenguatge 2.4.Trastorns de la interacció |
3. La lectura primerenca | 3.1. Aspectes metodològics de la lectura primerenca. 3.2. Programes d'atenció primerenca a l'educació infantil |
4. Recursos organitzatius, curriculars i metodològics per atendre les necessitats específiques de l'alumnat a l'etapa d'infantil | 4.1. Recursos organitzatius de centre i d'aula 4.2. Recursos curriculars. Plans individualitzats 4.3. Recursos metodològics 4.4. Professionals i serveis per atendre a la diversitat |
5. Materials i recursos per atendre la diversitat a l'aula | 5.1. Les noves tecnologies aplicades a l'atenció a la diversitat e l'alumnat 5.2. Llibres i material adaptat |