Grado en Educación Infantil (2009) |
Asignaturas |
ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LENGUAS Y LECTO-ESCRITURA II |
Metodologías |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2018_19 |
Asignatura | ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LENGUAS Y LECTO-ESCRITURA II | Código | 11254105 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
6 | Obligatoria | Tercer | AN |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
descripción | |
Actividades introductorias | Presentació del curs: dels continguts teòrics i pràctics, metodologia, treballs i activitats a realitzar, criteris d'avaluació. |
Sesión magistral | Explicació dels continguts teòrics del curs: conceptes de lectura i d'escriptura, com l'infant aprén a llegir i a escriure, perspectiva constructivista de l'ensenyament-aprenentatge de la llengua escrita etc. |
Presentaciones/exposiciones | Els diferents grups presentaran al detall els seus respectius projectes a tota la classe. També cada alumne explicarà un article referent a l'ensenyament de la lectoescriptura extret d'una revista educativa. |
Trabajos | Realització en grup d'un projecte de treball, amb la participació d'infants (simulació d'un projecte realitzat en un aula d'educació infantil: seqüenciació de totes les fases de la metodologia del treball per projectes, temporització i seqüenciació de les activitats realitzades amb els infants i treball de síntesi). Aquest treball serà tutoritzat. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria | Realització de pràctiques d'ensenyament de la comprensió lectora. -Realització de pràctiques de didàctica de l'escriptura i d'avaluació del nivell d'escriptura. |
Atención personalizada | Són necessàries unes hores d'atenció personal i diferenciada per tal de fer el seguiment de l’elaboració del projecte i altres activitats. |