2023_24
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
Grau en Educació Infantil (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA II
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A6
B3
B5
B6
C4
La resolució de les problemàtiques plantejades així com l'anàlisi, la justificació i el plantejament tindran una avaluació continuada. També, els exercicis i les activitats de realització a l'aula. En tots dos casos, serà proporcional a l'entitat de la tasca.
Es tindrà en compte l'assistència i participació a classe.
10%
Presentacions / exposicions
A6
B3
B5
B6
C4
La pertinència dels continguts desenvolupats, la motivació i la capacitat de resoldre els dubtes plantejats són criteris a avaluar en les presentacions.
També, l'avaluació entre iguals i la col·laboració en la sessió a través de dubtes pertinents.
L'assistència a les presentacions serà obligatòria.
30%
Treballs
A6
B3
B5
B6
C4
Els treballs consistiran en la realització i la presentació de projectes destinats al nivell. En aquests, els criteris d'avaluació estaran en relació amb la correcta seqüenciació i realització, l'adequació de les activitats, la creativitat, la implicació en el projecte de cada membre del grup, la seva correcta coordinació, la qualitat final i la correcció en la presentació.
També, s'avaluaran la síntesi i la reflexió dels continguts treballats al llarg de l'assignatura així com el plantejament dels continguts i la coherència, pertinença i motivació de les activitats compilades.
30%
Proves mixtes
A6
B3
B6
C4
S'avaluaran els coneixements teòrics, l'anàlisi i el seu plantejament.
L'assistència a la prova serà obligatòria.
30%
Altres  

-

-
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La concreció de la metodologia de l'assignatura es recolza en les següents decisions metodològiques:

-La conformació de grups d'estudiants per a la realització de les propostes didàctiques plantejades en l'assignatura.

-La concepció d'una avaluació formativa i sumativa per a cadascuna de les propostes didàctiques. La sumativa constituïda pels següents components: l'autoavaluació de cada estudiant amb un valor de fins al 15% del pes de la qualificació final, l'avaluació entre els diferents integrants del grup amb un valor de fins al 35% i, finalment, l'avaluació a càrrec del professor amb pes de fins al 50% de la qualificació final.

-La realització i lliurament de les propostes didàctiques dins del termini i en la forma escaient. En aquest sentit, tota proposta didàctica presentada fora del termini estipulat tindrà una penalització del 25% del total de la qualificació. No s'acceptarà cap lliurament un cop superats els cinc dies de la data límit. En aquest últim cas, l'estudiant i/o el grup percebran una qualificació d'absent que s'inclourà en la mitjana general de qualificacions.

-La justificació mitjançant certificat vàlid de la impossibilitat de realitzar alguna de les propostes didàctiques sol·licitades i per a situacions de força major establertes per la normativa vigent. En defecte d'això, la proposta no serà avaluada pel professor.

-L'assistència obligatòria a la prova mixta.

-L'existència d'una segona convocatòria de la prova mixta prèviament pactada amb els/les estudiants i solament per a aquells casos que van suspendre la primera i/o no van poder assistir per raons de força major degudament justificades. La segona convocatòria no es contempla com a opció per a pujar nota i la seva qualificació màxima serà de cinc.

-La realització de propostes didàctiques extres a les estipulades que, per necessitat, el responsable de l'assignatura consideri pertinents.

-La possibilitat de realitzar un pla alternatiu, prèviament acordat amb el responsable de l'assignatura, només per causes excepcionals de força major degudament justificades. Aquest pla suposa la sol·licitud de l'excepció en un període no superior als quinze dies des de l'inici del dictat de l'assignatura, la realització individual de cadascuna de les propostes didàctiques i l'assistència obligatòria a la prova mixta.

-L'aplicació de la política lingüística de la URV.

-L'aplicació de la normativa acadèmica vigent de la universitat per a les carreres de grau i màster.