2019_20
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Infantil (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA II
   Fonts d'informació
Bàsica

ALVAREZ, C. (2017).  Les lleis naturals del nen.  Barcelona. Ed. Arpa.

AMORÓS, E. (2013 ).  44 experiències (0-3) . Barcelona. Graó. 

ARNAU, J. (1998 ).  Els Programes d'immersió: una perspectiva europea . Barcelona: Publicacions de la Universitat de Barcelona. 

ARRIAZA, J.C. (2009).  La estimulación del lenguaje oral. CEPE. Madrid.

ARTIGAL, J.M. (1989 ).  La Immersió a Catalunya : consideracions psicolingüístiques i sociolingüístiques . Vic: Eumo. 

BADIA, D./ VILÀ, N. Contes per fer i refer, Graó, Barcelona.

BARRACHINA, A. / MUÑOZ, Ll. / MARRÓN, E. (2010 ).  Psicologia del llenguatge (2a ed.). Barcelona: UOC.

BIGAS, M. / Correig, M. (2001).  Didáctica de la lengua en Educación Infantil, Síntesis, Educación, Madrid.

BONMARTÍ, Ricard (2009).  Poesia a l’escola. Com fer grans lectors i recitadors. Barcelona: Associació de Mestres Rosa Sensat. 

BRONCKART,J-P. (2007 ).  Desarrollo del lenguaje y didáctica de las lenguas . Madrid, Buenos Aires.

CAMPS, A. / MILIAN, M. / BIGAS, M / CAMPS, M. (2010).  L'ensenyament de l'ortografia. Graó.

CASSANY, Daniel (2002 ). Ensenyar llengua (7a ed.). Barcelona: Graó. 

CASTELLÀ, J.M. / COMELLES, S. / CROS, A. / VILÀ, M. (2007).  Entendres(s) a classe. Graó.

DÍEZ DE ULZURRUM, A. (2009).  L'aprenentatge de la lectoescriptura des d'una perspectiva constructivista. Vol.I. Graó. Barcelona.

FERRER, I. (2012).  L'artesania de la comunicació.  Graó. Barcelona.

FONS, M. (1999).  Llegir i escriure per viure. La Galera. Barcelona.

GISPERT, D. / RIBAS, L.  (2006).  Racó de sons i sorolls.  Edicions l'Àlbert.  Barcelona.

GLEASON, J.B. (2010 ).  El Desarrollo del lenguaje (7a ed.). Madrid: Pearson Prentice Hall. 

LLINÀS, M. (2006 ). Primeres paraules : com aprenen a parlar els nostres fills . Barcelona: Empúries. 

L'Ús del llenguatge a l'escola : propostes d'intervenció per a l'alumnat amb dificultats de comunicació i llenguatge (2004 ) (2a ed.). [Barcelona]: Generalitat de Catalunya Departament d'Educació. 

PALOU, J. (2005 ).  La Llengua oral a l'escola : 10 experiències didàctiques . Barcelona: Graó. 

PEREÑA, M. (coord.) (2018).  Enseñar y aprender lenguas en un modelo educativo plurilingüe (1a). Barcelona : Horsori.

PRADILLA, M.À. (1998).  El món dels sons. Edicions Alambor. Benicarló.

RECASENS, M.  Cómo estimular la expresión oral en clase.  Aula Pràctica.Edic. CEAC.  Barcelona.

SÁNCHEZ MIGUEL, E. (2010).  La lectura en el aula. Qué se hace, qué se debe hacer y qué se puede hacer. 2010.

SÁNCHEZ, M. (1999).  Aprenent i ensenyant a parlar. Pagès editors.

SÁNCHEZ-CANO, M. (2009).  La conversa en petits grups a l'aula. Graó, Barcelona.

SERRA, M. (2000 ).  La Adquisición del lenguaje . Barcelona: Ariel. 

TAMMET, D ( 2017).  La conquista del cerebro. Barcelona. Blakie Books S.L.U

TEBEROSKY, A.  (2003 ). Contextos de alfabetización inicial . Barcelona: Universitat de Barcelona. ICE  

TEBEROSKY, A. (1992).  Aprendiendo a escribir.ICE- Horsori. Barcelona,

TEBEROSKY, A. (2001).  Proposta constructivista per aprendre a llegir i escriure,  Vicens Vives, Barcelona

VIGOTSKI, L.S.,(1989).  Adquisició i desenvolupament del llenguatge. Graó, Barcelona.

VILA, I. (2006 ). Llengua, escola i immigració: un debat obert . Barcelona: Graó. 

Webgrafia

www.xtec.cat (Departament d’Educació) www.unamadecontes.cat

www.fundaciongsr.es (Fundación Germán Sánchez Ruipérez )

www.rosasensat.org (Seminari de Bibliografia Infantil i Juvenil Rosa Sensat)

www.celinealvarez.org/

Complementària