2018_19
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Grau d'Educació Infantil (2009)
 Assignatures
  DIDÀCTICA DE L'EDUCACIÓ PSICOMOTRIU A L'EDUCACIÓ INFANTIL I
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques de camp/sortides
B1
B4
B6
C3
Participació en situacions de pràctica real a l'escola 25%
Treballs
MEP3
B1
B2
B4
B5
B6
C5
C6
Elaboració d'una Unitat de Programació.

30%


Proves mixtes
MEP1
MEP2
Proves que combinen preguntes de desenvolupament i preguntes de resposta breu.
40%
Altres  

Participació activa a les sessions teòriques i pràctiques.

5%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació serà continuada i s'expressarà amb una nota global. Per superar l'assignatura serà necessari complir els requisits següents:

- Obtenir una nota mínima de cinc en cadascuna de les activitats amb pes a la nota.

- L'assistència és obligatòria a les sessions pràctiques i és obligatori assistir com a mínim el 80% de les sessions (equivalen a la no assistència de dues sessions pràctiques). La falta a una o dues sessions pràctiques tindrà igualment efectes negatius envers la nota ja que incideix sobre les activitats amb pes a la nota (-0,75 per cada falta d'assistència) en relació a la nota de la o les tasques que es vegin afectades (la Unitat Didàctica). D'altra banda és molt recomanable l'assistència a les classes magistrals perquè a més de presentar els continguts de l'assignatura, serà l'espai on es realitzaran i compartiran les activitats de seguiment que evidentment també es tindran en compte en l'avaluació.

- El professorat no acceptarà justificants d'assistència que no estiguin sota l'empara de la normativa de la URV. En aquest sentit només s'accepta justificant en cas: competició d'esportista d'alt rendiment, assistència a exàmens oficials i malaltia justificada.

- En cas que l'alumne no hagi pogut assistir al 80% de les pràctiques perdrà el dret d'avaluació continuada, podrà optar a una segona convocatòria que consistirà en: una prova teòrico-pràctica de tots els continguts de l'assignatura, una unitat de programació individual seguint el model facilitat pel professor/a i el disseny i la posada en pràctica d'una sessió de psicomotricitat en un context real individualment. A més de totes aquelles activitats de seguiment que el professorat consideri oportunes dins les dates establertes.

- Els treballs s'han de lliurar en els terminis establerts, en cas contrari no seran avaluats, per tant no s'acceptaran treballs lliurats via correu electrònic fora del plaç d'entrega Les dates de lliurament s'especificaran a classe i es faran públiques al moodle, així com les normes i l'extensió dels treballs.

- Quan en alguna de les activitats d'avaluació l'alumne/a no obtingui una nota mínima de cinc, podrà optar a segona convocatòria. Les activitats superades en segona convocatòria tindran una nota màxima de 5.

Els alumnes que no segueixin l'avaluació continuada:

- Donat que l'avaluació es continuada, només es podran acollir a aquesta possibilitat i seguir un pla alternatiu marcat pel professorat, els alumnes que per causa de força major justificada, no puguin assistir a classe i ho comuniquin a l'inici de l'assignatura. Serà l'equip de coordinació qui acceptarà o no la possibilitat de poder seguir l'assignatura a partir del pla alternatiu en funció dels motius al·legats i corresponentment justificats. Els motius de força major seran excepcionals i no contemplen en cap cas el solapament entre assignatures.

- Els alumnes que amb el vist i plau del professorat, no segueixin l'avaluació continuada, hauran de presentar individualment les tasques amb pes a la nota, així com les tasques de seguiment que consideri el professor/a dins els terminis establerts. A més hauran de superar un examen de tots els continguts de l'assignatura.

- Per superar l'assignatura hauran d'estar aprovades totes les tasques amb un mínim de 5.

- Els alumnes que segueixin excepcionalment el pla alternatiu, tindran dret a dues convocatòries per tasca, a excepció d'aquells que han abandonat l'avaluació continuada que només tindran dret a una segona convocatòria.

Altres consideracions:

- L'alumne/a ha d'assistir dins del grup en que s'ha matriculat. El professorat no acceptarà canvis de grup entre laboratoris.

- Totes les activitats presentades hauran de tenir un alt rigor gramàtica en quant a: adequació, coherència, cohesió i correcció. Les faltes gramaticals i/o d'ortografia tindran efectes negatius en relació a la nota de les diferents tasques d'avaluació. Així doncs, cada falta gramatical i/o d'ortografia baixarà 0,1 punts sobre la nota de les diferents tasques d'avaluació.

- D'acord amb la normativa vigent, el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluades. Les mesures inclouen limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant.

- D'acord amb la normativa vigent, en cas de detectar plagis (entenent plagi com intent d'engany al professor/a), l'assignatura quedarà suspesa automàticament sense dret a segona convocatòria.