2018_19
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Grau d'Educació Infantil (2009)
 Assignatures
  INTERVENCIÓ EDUCATIVA SEGONS LES CAPACITATS INTEL·LECTUALS DE L'ALUMNAT D'EDUCACIÓ INFANTIL
   Continguts
Tema Subtema
1- Introducció. Conceptes previs. La Discapacitat Intel·lectual 1.1. La Discapacitat Intel·lectual. Diagnòstic, classificació i descripció.
1.2. Elements fonamentals del model conceptual: capacitats, entorns i funcionament.
1.3. L'alumnat amb síndrome de Down
2- Necessitats específiques de l’alumnat amb discapacitat intel·lectual a l'etapa d'infantil. 2.1. Necessitats específiques de l'alumnat amb intel·lectual: en els àmbits de relació i d'ensenyament-aprenentage.
3- Principis generals d’actuació en l’alumnat amb D.I. a l'etapa d'infantil. 3.1. Aspectes curriculars, organitzatius i metodològics.
3.2. Elements personals. Recursos i materials específics.
3.3. La pre-lectura i la pre-escriptura. Contes adaptats.
4- Altes capacitats: precocitat, talent i superdotació 4.1. Concepte de precocitat
4.2. Concepte de talent
4.3. Concepte de superdotació
5- Necessitats específiques de l'alumnat amb altes capacitats a l'etapa infantil.
6- Principis generals d’actuació amb alumnes amb altes capacitats a l'etapa d'infantil.
7- Programes i activitats per a l'alumnat amb discapacitat intel·lectual i altes capacitats intel·lectuals per desenvolupar en la etapa d'infantil: 6.1. La cognició
6.2. La intel·ligència emocional
6.3. La creativitat
6.4. Les habilitats socials
8- Orientacions per a la família amb fills i filles amb discapacitat intel·lectual o altes capacitats intel·lectuals