2022_23
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau en Educació Infantil (2009)
 Assignatures
  PRÀCTICUM I
DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) PRÀCTICUM I Codi 11254401
Ensenyament
Grau en Educació Infantil (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
21 Pràctiques Externes obligatòria Tercer 2Q conv. única
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Història i Història de l'Art
Pedagogia
Psicologia
Coordinador/a
GILABERT MEDINA, SANDRA
HOLGADO GARCÍA, JOSÉ BENITO
Adreça electrònica joseluis.lazaro@urv.cat
franciscojavier.gracia@urv.cat
carme.julia@urv.cat
mariajosep.alemany@urv.cat
sandra.gilabert@urv.cat
martina.morell@urv.cat
enricjacint.marquez@urv.cat
albert.oliva@urv.cat
maria.revilla@urv.cat
raquel.riera@urv.cat
georgette.vanginkel@urv.cat
mariadelosangeles.cuevas@urv.cat
ricard.ramirez@urv.cat
marta.salvany@urv.cat
marta.hernandez@urv.cat
sandra.badia@urv.cat
nestor.villacampa@urv.cat
judith.balanya@urv.cat
laura.camacho@urv.cat
anna.sirisi@urv.cat
gema.duarte@urv.cat
esther.neila@urv.cat
miriam.garcia@urv.cat
monica.padilla@urv.cat
sandra.vallve@urv.cat
Professors/es
LÁZARO CANTABRANA, JOSÉ LUIS
GRACIA SANCHO, FRANCISCO JAVIER
JULIÀ FERRÉ, MARIA CARMEN
ALEMANY VAZQUEZ, MARIA JOSEP
GILABERT MEDINA, SANDRA
MORELL GONZALO, MARTINA
MÁRQUEZ MÁRQUEZ, ENRIC JACINT
OLIVA RAMAL, ALBERT
REVILLA GONZALEZ, MARIA
RIERA SAL, RAQUEL
VAN GINKEL RIBA, GEORGETTE
CUEVAS SILVA, MARIA DE LOS ANGELES
RAMÍREZ MERLOS, RICARD
SALVANY PLANA, MARTA
HERNÁNDEZ PÉREZ, MARTA
BADIA MESTRE, SANDRA
VILLACAMPA OLIVÁN, NÉSTOR
BALANYÀ REBOLLO, JUDITH
CAMACHO GÓMEZ, LAURA
SIRISI ANGUERA, ANNA
DUARTE ABÓS, GEMA
NEILA GARACHANA, ESTHER
GARCÍA CABALLERO, MIRIAM
PADILLA DIASSON, MÓNICA
VALLVÉ SANTAMARIA, SANDRA
Web http://www.fcep.urv.cat/
Descripció general i informació rellevant

En el pla d’estudis del nou grau d’Educació Infantil, es considera el pràcticum com l’activitat en la qual l’estudiant s’implica en el camp professional i aprofundeix en la pràctica reflexiva i en l’aprenentatge autònom. Durant el període en què es desenvolupa el pràcticum, es potencia la col•laboració entre la Facultat, els centres i les institucions on es duu a terme, la qual cosa permet aconseguir una millora de la qualitat dels processos educatius que hi tenen lloc. El pràcticum és l’espai i el procés en què es despleguen i es treballen les competències dels futurs mestres i les futures mestres. És el lloc on han de reflexionar sobre allò que fan d’una manera crítica, amb la finalitat de realitzar una construcció compartida i col•laborativa del coneixement. El pràcticum és un element fonamental i insubstituïble en la formació inicial dels mestres. Suposa la immersió de l’estudiant en centres educatius amb la finalitat de conèixer-los directament, integrar els coneixements teòrics i pràctics en contextos reals, iniciar-se en la pràctica professional i adquirir criteris propis. La intenció del pràcticum és afavorir que la socialització inicial de l’estudiant del Grau d’Educació Infantil en les seves tasques professionals es faci en contextos que l’ajudin a desenvolupar l’autonomia de pensament i actuació, la capacitat crítica i el treball en equip. El pràcticum és un procés de col•laboració entre professorat i estudiants de la Facultat i el cos de mestres dels centres, amb la finalitat que els futurs mestres comprenguin els processos d’ensenyament-aprenentatge i la dinàmica de la vida escolar, permeten a l’alumnat confirmar la seva vocació i capacitat per fer de mestre o mestra i prendre consciència dels seus punts forts i febles. La finalitat del pràcticum del Grau d’Educació Infantil és integrar els coneixements teoricopràctics i professionals i adequar-los a les necessitats socials actuals afavorint la col•laboració entre la facultat i els centres educatius; adquirir, al mateix temps, un coneixement pràctic de l’aula i de la seva gestió, un coneixement i aplicació dels processos d’interacció i comunicació a l’aula i un domini de les habilitats, tècniques, actituds i hàbits necessaris per fomentar un clima d’aula que faciliti l’aprenentatge i la convivència, i controlar i fer el seguiment dels procés educatiu d’ensenyament-aprenentatge, actuant i reflexionant des de la pràctica. Per poder matricular aquesta assignatura l'alumne ha de tenir superats un mínim de 120 ECTS de l'ensenyament.

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent