Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN LA DIVERSITAT SOCIAL, ÈTNICA I CULTURAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN LA DIVERSITAT SOCIAL, ÈTNICA I CULTURAL | Codi | 11264216 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
MÒDUL 1: IMMIGRACIÓ I CONTACTE ENTRE CULTURES | - El fet avui rellevant de l'origen cultural, ètnic i social de les persones. Les persones immigrants - Cultura i cultures. El caràcter obert, canviant de les cultures - Les relacions i influències entre grups socials i culturals, determinades per posicions de poder - El contacte entre cultures diverses, font de problemes? El conflicte - Les relacions entre cultures en contacte: homogeneïtat cultural o pluralitat cultural - Models de gestió de la diversitat cultural: model de la multiculturalitat, de la interculturalitat |
MÒDUL 2: DIVERSITAT SOCIAL, ÈTNICA I CULTURAL I DESENVOLUPAMENT PSICOLOGIC | - La relació entre desenvolupament psicològic i cultura. - La primera socialització. Diferències culturals en les pautes de criança - La construcció de la identitat: l’autoconcepte, la identitat de gènere, la consciència racial i ètnica, l’autoestima - Diversitat social i cultural i exclusió: els efectes de situacions i entorns socials desafavorits. - Situacions, factors i indicadors de risc social i de protecció en la infància - Els fenòmens de la pobresa infantil, de la desnutrició, dels maltractaments |
MÒDUL 3:INTERCULTURALITAT I EDUCACIÓ ESCOLAR | - L'educació intercultural. Eixos bàsics, objectius i continguts de l'educació intercultural - Mestres i aules interculturals. Les relacions interpersonals - El centre escolar acollidor. Línies estratègiques i organitzatives. - La comunitat educativa intercultural |