2014_15
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
 Assignatures
  PRÀCTICUM I
   Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Estada de pràctiques
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B8
C1
C2
C3
C4
C5
C6
60
Memòria
A11
B3
Es descriu en altres comentaris 40
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Amb la finalitat d'avaluar un procés d'aprenentatge amb relació a les competències, s'ha elaborat un protocol que contempla aspectes relacionats amb les competències, els indicadors d'aprenentatge i les evidències que ens informen d'aquests indicadors.

Les tasques que haurà de fer l'alumnat de 3r curs en el seu període de pràcticum són:

Tasques de l'estudiant

Evidències de l'aprenentatge

Competències

Diari de camp

Observacions i reflexions

Competències del pràcticum i indicadors

Realització de seqüències didàctiques

Document escrit i altres recursos

Tutoria amb el tutor o la tutora de la Facultat

Declaracions orals

Fitxa de control

Memòria

Document de la memòri

A l'hora de fer la valoració de l'alumnat de 3r curs, s'han de tenir en compte les accions d'observar, diagnosticar, identificar, intervenir i reflexionar sobre la pràctica.

La valoració externa de les pràctiques es realitzarà partint de les dimensions competencials següents:

1. Primera dimensió. Col·laboració en una institució: participar, implicar-se, ser responsable, treballar en equip amb la resta de professionals, comprendre la institució, les seves normes i característiques, organització, funcionament, etc.

2. Segona dimensió. Ensenyament i regulació a l'aula. Actuar professionalment a l'aula: fer allò que se suposa que és la professió, comprendre-la i activar els coneixements i les habilitats personals i interpersonals necessàries per dur a terme la tasca professional.

3. Tercera dimensió. Investigar/innovar en un context: reflexionar, analitzar, investigar, fer recerca per descobrir, avaluar, demostrar i millorar l'àmbit o el context en concret.

La valoració final del període de pràctiques es farà tenint en compte els paràmetres següents:

1. L'estada al centre de pràctiques, avaluada pel tutor o la tutora del centre educatiu (40%).

2. El seguiment de les pràctiques (pla de treball, diari de camp, tutories, dossiers…) (20 %).

3. La memòria de pràctiques (40 %)