Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Seu Baix Penedès) (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LA MÚSICA, L'EXPRESSIÓ PLÀSTICA I L'EXPRESSIÓ CORPORAL II |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LA MÚSICA, L'EXPRESSIÓ PLÀSTICA I L'EXPRESSIÓ CORPORAL II | Codi | 11274102 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Obligatòria | Tercer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
MÒDUL I Ensenyament i aprenentatge de la música |
PART A) 1. Bases psicopedagògiques de l’ensenyament de la música i la dansa: a. Evolució de l’expressió musical (0-6 anys) b. L’aula de música/el racó de música c. Intervenció de la música en les capacitats bàsiques. 2. Llenguatge musical i formació instrumental: Flauta PART B) 3. Formació vocal i la seva didàctica 4. Formació instrumental i la seva didàctica: Instrumentarium Orff i objectes sonors. 5. Repertori i la seva didàctica: Cançons/Obres/Danses 6. Currículum de música a l’etapa d’Infantil: a. Disseny curricular b. Programació i planificació de la sessió d’ensenyament c. Activitats d’ensenyament/aprenentatge |
MÔDUL II Educació visual i plàstica |
1. Art, imatges i descoberta de l’entorn. Experiències d’ aprenentatge per a educació infantil 2. Dimensions creatives i expressives en el llenguatge visual i plàstic del nen/a. Teories contemporànies sobre la creativitat i el seu desenvolupament. 3. La recepció estètica en el nen/a a l’etapa de educació infantil. els llenguatges estètics com a plasmació d’ universos socials i culturals. 4. El llenguatge plàstic a l’ àrea de comunicació i llenguatges d’educació infantil. Recursos i estratègies per a la seva aplicació a l’aula. 5. El desenvolupament de projectes artístics integrats en educació visual i plàstica |
MÒDUL III Educació corporal |
1. Evolució de les capacitats psicomotrius en l’educació infantil. - Aspectes generals: Creixement i desenvolupament. Lleis del desenvolupament psicomotor - Els components neuromotors: Sensacions, to, moviment, respiració, relaxació, postura i equilibri, locomoció, manipulació i predomini lateral. - Conceptualització d’esquema corporal i el seu procés de desenvolupament - Els components perceptivomotors: Orientació espacial i orientació temporal. Realització, anàlisi i creació d’activitats corporals. 2. Metodologia d’intervenció en l’educació psicomotriu. - L’activitat espontània dels infants - Organització de les sessions de psicomotricitat: fases, espais, materials, temps. - L’actitud del mestre a les sessions. - L’observació de l’expressivitat motriu. - Anàlisi de sessions amb infants de parvulari i pràctica d’observació. - Elaboració d’una unitat de programació de psicomotricitat |